Den gamle börjar kännas vid sina timmar nu. Jag har haft problem med smörjningen till sågen idag. Och senare idag så började han varna vid dåligt oljetryck på tomgång, och han brukar göra det när det är taskigt med olja i motorn.

Jag befarar att pumpen är lite sleten när det gör så. Men jag tittade till oljan och märkte att det inte var för lite utan för mycket olja. Hmm täknte jag inte bra det, lukta o kände lite... Japp då har man fått diesel i oljan. Tunnare än vatten, det var därför det inte blev nåt oljetryck i den.
Så imon får man väl prata med ecolog o se vad dom har o säga i frågan. Min första tanke var att det kunde vara matarpumpen som läcker, men den är väl elektrisk på cattarna? nån som vet? annars är det väl inspr. pumpen som läcker.
Så nu känns det väldigt avlägset tills vi får den nye. Lite tråkit sånt här när man är 10 mil från hemmaplan och har 16 ha som ska vara färdigt så fort som möjligt.

och som grädde på moset så rök kranspetsen på 860in idag med.

Ha d bra alla!

4 kommentarer | Läst 27405 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

Cruiser_no1

Seniorhuggare

Blev medlem: sön 11 jan 2009, 16:42

Kommentarer

av jönsson84 mån 25 okt 2010, 22:38
hmm..har för mej att vi hade det problemet i gamle ponssen med cat motor..tror det var nån packning som hade gått vid blocket nånstans..kommer dock inte ihåg var..lr oxå var det kylarvätska den spädde oljan med..kommer inte ihåg riktigt,va länge sen nu..
av skogsjan695xl mån 25 okt 2010, 23:09
Kan ju vara blockpackningen som gått.
av finskpinne tis 26 okt 2010, 20:04
Åtminstone så var den elektronisk på catten som vi hade på ergon...
av Cruiser_no1 tis 26 okt 2010, 20:20
nja det verkar vara en injektor som har gått. poncat skulle komma imon så vi får se hur det går.