Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kesla skogsvagn

5 inlägg 5118 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kesla skogsvagn

france  
#117028 Funderar på att köpa en Beg. 4 år Kesla griplastare 203 T 9T vagn, någon som har erfarenhet av detta



   TS
Avatar Fallback

Re: Kesla skogsvagn

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117054 Har ingen erfarenhet av Kesla, men det är hållet för att vara kvalitetsgrejer. Om du ställer frågan i den här kategorin, viewforum.php?f=9 får du säkert några kloka synpunkter.
Är priset det rätta och kärran ser ok ut är det bara att slå till. Huggarvagnar är egentligen ganska enkla grejer så det mesta går att "titta" sig till. Det enda som är lite dyrt att byta är ventilpaket och vridhus.
Lycka till med köpet!

Användarvisningsbild

Re: Kesla skogsvagn

loppan  
#117138 Jag plågade min första patu vagn i ca 20 år och 5000 fub.Endast med en del slangbrott och självvållade skador.
Har nu en 203 t med 9 t kärra sedan några år och är helnöjd.Kessla/patu har mycket hög hållfasthet i stålet.
Det blir nog en kärra du kommer att ha i många år.

Avatar Fallback

Re: Kesla skogsvagn

france  
#117157 Tack för svaret,det låter ju bra.Vet du vad listpriset var när du köpte den,jag förmodar att du har radiostyrd vinsch

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kesla skogsvagn

loppan  
#117285 Köpte den något beg för 130 lax typ år 2005 tror jag.Köpte en veimar vinch med radio och satte på själv. kostade 11000 om jag minns rätt.
Nypriset var nog då runt 150-160 tror jag,men det är lite kvalificerad gissning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).