Skördare

dapt 517 i supereva

7 inlägg 5633 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

dapt 517 i supereva

jarsen  
#116490 Är det nån som vet var man ska söka efter fel när dapten är helt död. Satt och kvistade när datorn helt plötligt bara blev svart.Har mätt och har ström på kabel 714.Sitter 2 kort vid bakre väggen,har nått av dessa med datorn att göra.Finns också ett relä i dapten som kanske kan vara orsaken :???:



   TS
Avatar Fallback

Re: dapt 517 i supereva

Supereva  
#116786 Är skärmen svart eller bara "släckt" ?

Fungerar aggregat och funktioner som dom ska om du slår på dapten på höger armst.panel?

Fnns några säkr att kolla
Kabel nr 10 25A i motorrummet
nr 714 10A (redan kollad)
nr 64 10A
nr 729 15A
nr 710 3A
Kolla även kabel/kontakt mellan dapt och display


Hade samma fenomen för ett tag sen, då funkade aggr och dapt som det skulle men display död. Skickade till Alfta som repade. Kostade ca 7000 kr. Tror nog att orsaken var fukt, hade droppat från rutan rakt ner i prylarna.

Avatar Fallback

Re: dapt 517 i supereva

jarsen  
#116902 det fungerar inte alls, boxen med dioderna lyser inte heller, säkringen i motorutrymmet går den bara till datorn eller är det fler funktioner som slutar fungera för jag försökte flytta maskinen idag och då märkte jag att den bara drev på framhjulen och inte på boggien.

   TS
Avatar Fallback

Re: dapt 517 i supereva

LynxGLX  
#118299 Hallå,

Fick nästan samma fel. Startade upp maskinen "Supereva-91". Dapt 517. Dispalyen fungerade stängde av maskinen och startade men då med mörk display. Aggregatfunktionerna fungerar men mörk display. Några tips på felsökning.

Mvh
Peter

Avatar Fallback

Re: dapt 517 i supereva

Supereva  
#118319 Kolla ovan nämnda säkr. Om du har liv i själva datorn men displayen är kass är nog Alftaprodukter enda tipset. Kolla noga att inget stift i kontakten mellan display och datorenhet har "glidit in" så du får dålig kontakt.
Se även i mitt senaste inlägg i tråden med 746 sågar dåligt vad som hände mig idag.
Tyvärr tror jag att du borde sett funktionsbortfall om någon säkring varit trasig.
När min display pajade hade gummifogen runt rutan släppt så det droppade in vatten i hytten.

Avatar Fallback

Re: dapt 517 i supereva

jarsen  
#119099 Har hittat felet! Det var säkringen till lågväxel som var ur funktion.Nu fungerar dapten som den ska.
Tack för alla tips.

   TS
Avatar Fallback

Re: dapt 517 i supereva

jarsen  
#212023 Har problem med superevan,nedre kvistkniven på 743an varken stänger eller öppnar,finns ingen ström fram.Är det någon som vet vilket nummer kabeln har i kablaget framtill huvudet.Eller kan det va fel i datorn en dapt 517.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).