Skogsröjning

Bräcke röjhuvud C12

14 inlägg 11631 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bräcke röjhuvud C12

borje  
#114777 Har en liten fundering på röjning i eftersatt ungskog. Tanken kan vara en midigrävmaskin med ett Bräcke röjhuvud C12. Finns det någon med erfarenhet på forumet? Eller kanske en liten skördare eller mindre skotare? Ett helt annat röjhuvud?



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Bräcke röjhuvud C12

Skogshuggarninorr35  
#114779 Kolla på youtube på bräcke c 12.
Jag skotade träddelar efter en valmet 911 med det aggregatet och det verkade funka bra.
Han som körde hade även provat den på en sampo 1046 men den maskinen var lite för liten tydligen.
Men jag kan gissa att blir det mycket snö kan det bli väldigt höga stubbar eftersom plattan under är så stor

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

skog+ terri  
#126735 den firma som ja jobbar åt har planer att montra den på en 15 ton grävare men de är svåraste är att få någon att köra fliset o få bra betald så vi få se i framtiden

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

Forsgren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126811 Pratar ni om samma sak?

Bracke C12
Bild


Bracke C16
Bild

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

skog+ terri  
#126813 mm de gör vi fast c16 kan man ju göra allt me

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

mrvimek  
#176889 ja var på maskinexpo i år o träffa dom från vimek o en av deras sködare gick me c12 o han som ägde o körde maskin sa att de gick fint så va vet ja :)

Användarvisningsbild

Re: Bräcke röjhuvud C12

Kse  
#177173
Skogshuggarninorr35 skrev:Kolla på youtube på bräcke c 12.
Jag skotade träddelar efter en valmet 911 med det aggregatet och det verkade funka bra.
Han som körde hade även provat den på en sampo 1046 men den maskinen var lite för liten tydligen.
Men jag kan gissa att blir det mycket snö kan det bli väldigt höga stubbar eftersom plattan under är så stor

C12 väger ju bara 160 kg, borde väl funka bra på en 1046 tycker man.

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

ulfgustav  
#177210
Kse skrev:
Skogshuggarninorr35 skrev:Kolla på youtube på bräcke c 12.
Jag skotade träddelar efter en valmet 911 med det aggregatet och det verkade funka bra.
Han som körde hade även provat den på en sampo 1046 men den maskinen var lite för liten tydligen.
Men jag kan gissa att blir det mycket snö kan det bli väldigt höga stubbar eftersom plattan under är så stor

C12 väger ju bara 160 kg, borde väl funka bra på en 1046 tycker man.

Det som provades på Sampo maskinen var Brackes C16 aggregat och i det aggregatet så har du ju accumuleringsfunktion, C12 däremot är ju bara ett röjaggregat och det har med framgång monterats på Vimeks 404 maskin

Användarvisningsbild

Re: Bräcke röjhuvud C12

Kse  
#177452
ulfgustav skrev:
Kse skrev:
Skogshuggarninorr35 skrev:Kolla på youtube på bräcke c 12.
Jag skotade träddelar efter en valmet 911 med det aggregatet och det verkade funka bra.
Han som körde hade även provat den på en sampo 1046 men den maskinen var lite för liten tydligen.
Men jag kan gissa att blir det mycket snö kan det bli väldigt höga stubbar eftersom plattan under är så stor

C12 väger ju bara 160 kg, borde väl funka bra på en 1046 tycker man.

Det som provades på Sampo maskinen var Brackes C16 aggregat och i det aggregatet så har du ju accumuleringsfunktion, C12 däremot är ju bara ett röjaggregat och det har med framgång monterats på Vimeks 404 maskin

Ja c12 och c16 är ju helt olika aggregat, ville bara påpeka om att dom nog inte snackade om samma aggregat.

Användarvisningsbild

Re: Bräcke röjhuvud C12

Ostjohan  
#319732 Hej på er!

En tid sedan denna tråd var aktuell men... -Nån av er som har koll på c12.ans varvtal? ,eller ännu hellre beteckningen på hydraulmotorn?

H.Johan.

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

ulfgustav  
#319759 Tidigare satt det kugghjulsmotor i dessa, men man har numera övergått till Sunfab kolvmotor

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

Esmaskin  
#381465 Hej
Har en äldre version av röjaggregat som liknar c12 till salu om någon är intresserad.
Har suttit på en Rottne 2000 skördare.
Hör av er om intresse finns!

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

ulfgustav  
#381772 Hej
Nja liknar C12 är väl tveksamt.
Det aggregat som du bjuder ut tillverkades väl i Värmland någonstans i slutet på 80 talet tror jag

Avatar Fallback

Re: Bräcke röjhuvud C12

Blomsterängen  
#404024 Hej! Har du röjningsaggregatet kvar? Hur grovt kan man kapa?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).