Skördare

antal stam/g15h energigallring

4 inlägg 2931 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

antal stam/g15h energigallring

Axl  
#108024 Vet inte riktigt om den här frågan varit uppe tidigare och det är väl lite som att svara på hur långt ett snöre är men:

Hur många stam/g15h plockar ni igenom i en tät energigallring 0,04-0,05?



   TS
Avatar Fallback

Re: antal stam/g15h energigallring

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131603 jag är åxå lite intresserad hur mkt stam ni tar, med eller utan flerträd? å ca .04-.06 i medel? vi har ju fått vår "nya" tigercat med flerträd som dock inte funkar som det ska så vi kör utan det för tillfället eftersom programet inte räknar stammarna rätt, programet missar stammar ibland å ibland tar den 2 på ett träd osv... men som sagt, kör vanligt utan flerträd just nu för det ska grejjas till under sem, (exidor har hittat nått fel i programet)...

Nåja, där vi hugger nu, så ligger medelstamen på det ja skrivit ovan, å det är lite backigt men välröjt å nästan bara tall, där hugger jag enligt driftuppföljningen ca 165-180 stam i snitt i timmen under dom 6 timmar jag kör om dagen å det utan flerträd som sagt å "allt i samma hög" principen, vet dock inte om detta är bra eller dåligt då ja aldrig jämfört me nån annan utan kollat detta dom senaste 2-3 veckorna...

Användarvisningsbild

Re: antal stam/g15h energigallring

Mäki  
#131612 Jag orkar inte svara med några siffror för det blir alltid en jävla massa skryt när folk skall svara på vad dom hugger.
Räkna om vad ni får i timmen av det ni kör och om det räcker till så är det väl bra ,eller?

Avatar Fallback

Re: antal stam/g15h energigallring

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131627
Mäki skrev:Jag orkar inte svara med några siffror för det blir alltid en jävla massa skryt när folk skall svara på vad dom hugger.
Räkna om vad ni får i timmen av det ni kör och om det räcker till så är det väl bra ,eller?



Visst äre så, så sant...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).