Traktorer och processorer

Tips om 4wd-traktor för nybörjare

48 inlägg 43313 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Zacken  
#104018 Jag skulle vilja ha tips om vilken 4wd-traktor med framlastare jag skall köpa.
Jag har köpt en avstyckad gård där jag skall hämta ved, ploga, sanda, fixa liten viltåker mm.
Jag kan betala upp till 100.000:- men vill inte ha en Ford eller öststatare.
Hur gammal och hur många timmar måste jag acceptera för en bra traktor för 100.000:-?
Jag kan inte meka själv.

Mvh "Zacken"



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Bengt.Svensson  
#104028 Jag köpte en JD1950 -88 (4300h) för 105'. Det kan annars vara svårt att få tag i vettiga 4wd i den prisklassen.

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

ulfgustav  
#104035 För det första:
Har du behov av 4Wd ???
Med det du beskriver så skulle du med lätthet klara dig med en BM 50-talare "L"
Men vill du absolut ha det så tycker jag ändå att du skall snegla på en välhållen Zetor t.ex 5245 som är en rel liten smidig maskin

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

andan  
#104036 Jag har precis köpt en Valmet 604-4 för 75+moms... 4000h, dock utan frontlastare tyvärr... Har du tålamod och det inte är jättebråttom så kan det allt dyka upp nåt vettigt, men helt lätt är det inte att hitta nåt i någorlunda bra skick under 100 tusen...

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104037 Nöjer du dig med 2 WD så kan du få väldigt mycket traktor för de pengarna. En fördel om du inte vill skruva.

Användarvisningsbild

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Lidéri  
#104040 case ih 685xl är rätt fina och driftsäkra traktorer.

Användarvisningsbild

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Jerrka  
#104044 Jag är åxå sugen på nå 4wd i den prisklassen...Nr 1 är för mig en valmet 405-705....Men har även sett både fiat och zetor 4wd som verkat bra.

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

macke  
#104051 Har haft Fergusson 365 6500timmar har gått kanonbra har bara bytt dom vanliga delarna tex generator. Dock har vi ej haft lastare så vi har inte behövt byta lammeller.Däremot passar lastare bra till den traktorn för den är väldigt stadig. Drag villig och tålig i skogen dessutom .Förutom MF 300 serien tror jag att Case ih 85 serien och Fiat skulle passa er

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104074
Lidéri skrev:case ih 685xl är rätt fina och driftsäkra traktorer.


Ja dom verkar ligga vettigt i pris, Fiat 680 är lagom stor och enkel traktor.

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

foton  
#104077 Om du inte har kina skräck som dom flesta på skogsforum. Kann du köpa en fabriksny Foton för 100000kr. Det gjorde jag i vintras en 404 som går i skogen varje dag, är helnöjd det enda man måste göra är att tanka ibland.

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104082 Bra ventilation på dom där. Eller får du hytt med värme för dom pengarna?

Användarvisningsbild

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Skogshuggarn  
#104083 Efter att ha läst bla "Kellfritrådarna", så blir man ju onekligen skeptisk till allt som är "ljusgrönt". :???:
Däremot får man 2 st 70 hkr Foton (med hytt), för priset av tex 1 "finnzetor" så visst förstår man de som lockas att köpa dessa maskiner.
"Kundvården" lär dessutom vara på en fullgod nivå, så,,,,tja?.

Användarvisningsbild

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104105 Här en Zetor 5645:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Zeto ... m?ca=2&w=2

Användarvisningsbild

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

Torparn79  
#104107
Sweden-viking skrev:Här en Zetor 5645:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Zeto ... m?ca=2&w=2

nästan så man skulle kunna tro att den varit hos "Totte´s traktorrekond" i Vännäs innan den skulle säljas..
kul att se en såpass upprustad gammtraktor, allra helst eftersom det inte är någon BM 320/400 eller Ford 3000..

Avatar Fallback

Re: Tips om 4wd-traktor för nybörjare

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104118 Den är nog snart borta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).