Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Funktion loadflex?

8 inlägg 5117 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Funktion loadflex?

schough  
#103739 Jag undrar hur skilje/sorterings staken fungerar? Mekanisk? hydraulisk? eller fast? Har letat på nätet efter bilder men hittar ingen bra. Någon som vet?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Funktion loadflex?

sikka  
#103740 Sitter två eller tre fasta stöttor beroende på hur många bankar du har,dom är fjäderbelastade med tryckbrickor så det inte blir stumt,funkar i 5000 tim sen börjar dom att spricka sönder.

Avatar Fallback

Re: Funktion loadflex?

schough  
#103742 Ok. Hur lång tid tar dessa att ta bort/sätta dit? Tanken ifrån min sida är sätta dem på en "vanlig" banke för att enklare köra blandlass i klengallring.

   TS
Avatar Fallback

Re: Funktion loadflex?

sikka  
#103769 Tror inte att det går att sätta på en vanlig standardbanke,ska du göra det måste du göra nya fästen på banken men det är väl inte så märkvärdigt,två halvmånar per stötta.

Avatar Fallback

Re: Funktion loadflex?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103819 Det är inga problem att montera dom på en vanlig banke, dom ksa tom att gå att köpa med fästpunkten, men som sagt fästpunkten är inget märkvärdigt att få till.
Kostar runt 5000:- st...
Dom funkar väldigt bra, måste vara riktigt bra material i dom för dom håller otroligt bra, och sorteringen på lasset underlättas enormt :)

Det är rätt många som monterar dom på skotare med vanliga bankar, även på gröna maskiner.

Avatar Fallback

Re: Funktion loadflex?

schough  
#104234 Får nog bli ett par till TX:en, tack sikka o 890.......

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funktion loadflex?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259009 Jag har dessa skiljestöttor på min skotare och tycker dom är kanon. Jag har varit oaktsam vid några tillfällen och lyckats repa kolvstången på min cranabgrip. Skiljestöttan kan gå in underifrån vid stängd grip... Undrar nu om det är någon annan griptillverkare som är lämpligare, tätare underifrån.

Avatar Fallback

Re: Funktion loadflex?

Tosca  
#259016 Hultdins grip har väl ett kolvskydd som extrautrustning, det kan ju vara ett alternativ.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).