Traktorer och processorer

Framaxelspecifikationer.

3 inlägg 1351 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Framaxelspecifikationer.

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101491 Hej..
Hjälper en kille som nyligen skaffat en MF50 BX traktorgrävare, årsmodell-83..
Klurar lite på vad som gäller för framaxeln, angående vad för oljetyp som skall vara i den och vilken volym?
Likaså vilken olja och mängd som skall vara i den fördelningslådan/klumpen som fördelar ut kraften till framaxeln från traktorns bakaxel/transmission..
Vad jag förmodar så är det väl samma konstruktion på framaxeln på grävaren som på dom fyrhjulsdrivna jordbrukstraktorena..Men hittar ta mig f*n, vare sig bilder eller något annat, om detta..
Bifogar några bilder för att kanske underlätta för dom som är kunniga på området.
Bild0016.jpg
Bild0013.jpg
Bild0011.jpg


MvH. Ulf



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Framaxelspecifikationer.

Lövnäsen  
#101676 Hejsan.

Kolla om någon vet på maskinisten, finns säkert någon där som har en likadan maskin.

Lycka till....

Avatar Fallback

Re: Framaxelspecifikationer.

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101727
Lövnäsen skrev:Hejsan.

Kolla om någon vet på maskinisten, finns säkert någon där som har en likadan maskin.

Lycka till....

Har redan lagt ut frågan på det forumet, innan jag lade ut det här..
Samma tunna svarsfrekvens där, som här.. :sad:
Framaxeln borde ju finnas även på MF:s jordbrukare och jag har tittat lite på reservdelslistorna på OiE:s hemsida på olika modeller, men det är svårt att lista ut exakt vilken modell den finns på. :???:
Finns många framaxlar med sidodrivning, och modellåren är ju allt som oftast inte utskrivna, och heller inga hela bilder eller sprängskisser..
Men tack ändå Lövnäsen. :smile:
MvH. Ulf

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).