Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Variatorproblem polaris 550 eps

6 inlägg 6354 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Variatorproblem polaris 550 eps

Namdil  
#99543 Det är väldigt svårt att smygstarta på lågväxel och backen. Det känns nästan som att variatorremmen är för lång. Åf har lovat att fixa till det med fjäder och vikter i primärvariatorn. Någon som har provat och lyckats att få till variatorerna? Jag är ganska tveksam till att det ska hjälpa med fjäder och vikter.



   TS
Avatar Fallback

Re: Variatorproblem polaris 550 eps

Nolltax AB  
#100472 Stått på tomgång med växel i ofta har?

Användarvisningsbild

Re: Variatorproblem polaris 550 eps

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100515 Vad mer än fjäder och vikter skulle du vilja byta? Det finns ju inga fler variabler att jobba med. Jag kan lova dig att om han kan sin variator så får han ordning på den.
Det finns många variator kit i USA att beställa för att fixa tillverkarnas oreda i variatorbestyckningen.

Avatar Fallback

Re: Variatorproblem polaris 550 eps

Nolltax AB  
#100603 Farsan min är en stressad man.
Kallstart å ut med maskin ur maskinhall.
Sen porten stängas skall.
Full choke, slå av den? Nope.
Lägga i neutralen? Går självklart inte med full choke.....
Slå av motorn? För avancerat....
I med p-bromsen är hans lösning. Halvgas enär full choke å växeln i.
Sen ska ovige herrn, 80-taggaren, av hojen, skjuta igen 4-metersporten å fumla med hänglås kanske rätta till juvelerna äntra hojen å dra sig till minnes vad tänkt han tänkte göra skulle.
For sta på service med maskinen.
Killen bakom disk spände öga i jag å konstaterade drivrem bytt var.
-Du måste lägga i neutralen tyckte han förmanande å visade sliten rem upp.
-Det är inte jag, det är farsan min menade jag på.
-Jo tjena, är du 55 så skulle han vara minst 80.... -På en sexhjuling..... höhö, grabbar. Lyssna på den här bortförklaringen....

Avatar Fallback

Re: Variatorproblem polaris 550 eps

Namdil  
#101425 Den har gått ca 5 mil och har gjort så sedan ny så det har inget med tomgångskörningen att göra. ÅF har provat med olika fjädrar och vikter i primärvariatorn men resultatet har varit detsamma. Själv tycker jag att det känns som att remmen är för lång, eller att spelet mellan remmen och skivorna på primärvariator är för stort. Har dock ej skruvat något själv eftersom det är garanti och ÅF har lovat att det ska bli bra, men han är inne på tredje försöket nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Variatorproblem polaris 550 eps

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101441 Det finns mycket klåpare som är återförsäljare. Prata med Polaris direkt och koppla in kunnigt folk. Generalagenterna brukar tycka att det är bra att få direkta kundkontakter då det inte är så vanligt att det händer och de vill såklart veta hur åf nätet sköter sig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).