Skotare

krånglande elventiler?

6 inlägg 3613 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

krånglande elventiler?

valmet 701  
#97180 hej jag har problem med en kran som går hyfsat när den är kall men när oljan blir varm går den trögt.Det märks mest på utskjut in-ut och sticka det är en valmet 832 med ehc 35 monsun packet.Om jag tvångskör ventilerna funkar det bra! vad letar jag efter? mvh jonas



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: krånglande elventiler?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97190 Hur varm blir oljan då :?:

Avatar Fallback

Re: krånglande elventiler?

Gubben  
#97192 Du har nog problem med servotrycket. Sitter det någon Tryckreduceringsventil i ena enden på servo listen. Den brukar bli sliten så då funkar det bra när maskinen är kall och blir ryckig då den blir varm för att den inte orkar hålla trycket. Om du funderar hur den ser ut finns den på sidan 100 i Enskede hydraul`s katalog.

Avatar Fallback

Re: krånglande elventiler?

valmet 701  
#97203 det är arbetstempratur!

   TS
Avatar Fallback

Re: krånglande elventiler?

valmet 701  
#97452 det här är faktiskt skämigt det här det var någon som hadde vridit ner strömmen på ehc :oops: tack för hjälpen ändå!

   TS
Avatar Fallback

Re: krånglande elventiler?

Blizzarden  
#100326 Jag tänkte säga att elmagneten kan vara sliten, men om du har hittat felet är det ju toppen!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).