Skogsnyheter

Miljörätten på glid i Sverige

4 inlägg 1965 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Miljörätten på glid i Sverige

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94969 SNF är nu upprörda över att miljöbalken håller på att luckras upp, vilket de anser hota miljön. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/miljo ... 907473.svd

För min del tycker jag att miljöbalken mest är ett hån mot de produktiva areella näringarna.
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Miljörätten på glid i Sverige

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94974 Lugn, Niking.

Karlsson med den lilla röda håller på att skaffa sig ytterligare ett steg i SIN karriär.

En sådan som alltid gapar och skriker vill ingen höra till sist.
Han håller nog på att spika på kistan till SNF om han inte börjar uppträda seriöst.

Användarvisningsbild

Re: Miljörätten på glid i Sverige

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94977
Famag skrev:En sådan som alltid gapar och skriker vill ingen höra till sist.
Han håller nog på att spika på kistan till SNF om han inte börjar uppträda seriöst.



Ja det är nog väldigt sant. Jag blev förvånad att de valde om honom på årsstämman, det tycks som om SNF har bestämt sig för att marginalisera sig själva.

Men det har blivit med dom som med så många folkrörelser. Startas av idealister, ofta med en massa sunt förnuft och tas sen över av strebrar som bara är ute efter egen berömmelse och ofta pengar. De som startade hänger med ett tag men sen börjar de förtvina.

Avatar Fallback

Re: Miljörätten på glid i Sverige

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94988 "till exempel ett försämrat strandskydd och införandet av licensjakt på rovdjur."

Ja, det är ju verkligen stora miljöproblem det där med att man inte kan bada var som helst, och att rovdjuren skjuts nu när de är betydligt fler än på länge.

Tänker de bli som Greenpeace, dvs koncentrerar sig på uppmärksamhet istället för miljö?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).