Skogsarbete

Röjare i Siljansregionen sökes!

5 inlägg 3122 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Röjare i Siljansregionen sökes!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94269 Kollar intresset här på forumet! Jag skulle behöva anställa ca 1-4st röjare till sommaren/hösten! (så länge det är fysiskt möjligt att röja!) eller om du/ni bara vill ha jobb över sommaren!Jag håller till i Leksand,men jobben förekommer runt hela siljan,men till största delen i nedre siljansregionen! så lämplig bostadsort kan vara Leksand,Insjön,Siljansnäs,Gagnef,Rättvik, men alla är välkommna att höra av sig! :smile: Har du/ni erfarenhet av skogsröjning så är det så klart meriterande, men en ännu större merit enligt mig är att vilja & energi finns och att det finns hyfsat med "sprutt i benen"! :grin: Röjningen lär jag dig/er hyfsat på några dagar! ni kan gärna vara kompisar som kan jobba/åka ihop! Har du dessutom erfarenhet att hugga med motorsåg,gärna med AB-körkort så kan jag troligtvis erbjuda jobb året runt!

B-körkort är ett krav! även bil till att börja med! om allt funkar bra så ordnar jag arbetsbil! Lön är minst enligt kollektivavtal.

Så du/ni som är intresserade,skicka mig ett PM med namn,telnummer och nån rad om vad ni har för erfarenheter av röjning/motorsåg och vad ni pysslat med förrut osv. ni som själv inte är intresserade men kanske känner nån lämplig kille/tjej, kan ju tipsa dom om detta! :smile:

Hoppas vi hörs! :mrgreen: "Huggarn".



   TS
Avatar Fallback

Re: Röjare i Siljansregionen sökes!

sebenmtt  
#96777 Hej.!

Skogsröjning,gallring,plantering

Jag heter Przemek och är 30 år gammal och skriver här igenom min kontaktfamilj i Sverige, vars polska fru kommer ifrån mina hemtrakter i södra Polen vid berget Czantoria. Jag och mina två arbetskamrater tog anställning hos en polsk entreprenör som har ett kontrakt i området runt Skogmyra, och allting verkade ok den första månaden med en betalning enligt avtal för utfört arbete men sedan ändrades betalningen till 30-50kr/tim på grund av att entreprenören enligt egen utsago hade räknat fel på entreprenaden.

Vi trivs med arbetet i skogen och skulle gärna vilja fortsätta, men kanske med en annan arbetsgivare/beställare. Vi arbetar helt ”vitt” i Sverige och betalar inkomstskatt i Polen.
Vi har egna maskiner och skyddsutrustning samt bil. Beträffande ”sprutt i bena” så transporterar vi oss ca.90 km/dag till olika arbetsställen med start kl 02.00, men det är inga problem eftersom vi har kommit hit för att arbeta och tjäna en slant, inte för att ”supa och härja”, och referenser kan lämnas till skogsinspektörer som har varit mycket nöjda med vårt arbete.

Om intresse finns eller tips om arbete, kontakta mig på mobil 0722-826473

Eftersom jag enbart behärskar polska och engelska, kan kontakt på svenska tas
till min kontaktfamilj på tel: 040-404505 eller mobil 070-2632858


Hälsningar

Przemek

Avatar Fallback

Re: Röjare i Siljansregionen sökes!

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96811 ja hade ställt upp om det inte var för att man har häcken full själv me div åtaganden;)

Användarvisningsbild

Re: Röjare i Siljansregionen sökes!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96838 He he...har en hel del i bla mångberg! hade ju passat en "nässbyar" som dig som handsken nutte!! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjare i Siljansregionen sökes!

Svahn  
#120242
Huggarn skrev:Kollar intresset här på forumet! Jag skulle behöva anställa ca 1-4st röjare till sommaren/hösten! (så länge det är fysiskt möjligt att röja!) eller om du/ni bara vill ha jobb över sommaren!Jag håller till i Leksand,men jobben förekommer runt hela siljan,men till största delen i nedre siljansregionen! så lämplig bostadsort kan vara Leksand,Insjön,Siljansnäs,Gagnef,Rättvik, men alla är välkommna att höra av sig! :smile: Har du/ni erfarenhet av skogsröjning så är det så klart meriterande, men en ännu större merit enligt mig är att vilja & energi finns och att det finns hyfsat med "sprutt i benen"! :grin: Röjningen lär jag dig/er hyfsat på några dagar! ni kan gärna vara kompisar som kan jobba/åka ihop! Har du dessutom erfarenhet att hugga med motorsåg,gärna med AB-körkort så kan jag troligtvis erbjuda jobb året runt!

B-körkort är ett krav! även bil till att börja med! om allt funkar bra så ordnar jag arbetsbil! Lön är minst enligt kollektivavtal.

Så du/ni som är intresserade,skicka mig ett PM med namn,telnummer och nån rad om vad ni har för erfarenheter av röjning/motorsåg och vad ni pysslat med förrut osv. ni som själv inte är intresserade men kanske känner nån lämplig kille/tjej, kan ju tipsa dom om detta! :smile:

Hoppas vi hörs! :mrgreen: "Huggarn".



vad pysslar du med på vintrarna då? har du jobb åt anställda året runt? :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).