Skogsnyheter

Fyrhjuling (ATV), en hit i skogen

4 inlägg 4095 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fyrhjuling (ATV), en hit i skogen

Fredrik Reuter  
#92679 Försäljningen av Fyrhjulingar eller ATV har exploderat i Sverige den sista tiden. Nya tillbehör bl a till skogsägaren i det lilla skogsbruket kommer hela tiden och marknaden med griplastarkärror till fyrhjulingar är stor. Detta rapporterar Hans Dahlgren om på ATL: http://www.atl.nu/Article.jsp?article=60224

Visst har vi märkt att användandet av ATV fyrhjuling har ökat även hos oss på skogsforum?

Kanske är det dags med en egen kategori för ATV fyrhjulingar som används i skogen?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling (ATV), en hit i skogen

stegmaster  
#92759 I Norge vil man nu ha eget sertfikat för Atv, på grunn av mange olykkar. :surp:
Kallad för B1, var man behöver sertfikat på motorsykkel eller traktor från tidligare.
http://www.gardsdrift.no/id/42569

Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling (ATV), en hit i skogen

axwell  
#92805 Norge, vårt föregångsland även inom trafiksäkerhet. Samtidigt borde den tekniskt möjliga maxfarten begränsas, till samma som för traktorer.

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling (ATV), en hit i skogen

stegmaster  
#92883
axwell skrev:Norge, vårt föregångsland även inom trafiksäkerhet. Samtidigt borde den tekniskt möjliga maxfarten begränsas, till samma som för traktorer.

Even mindre enn en traktor(dom fleste traktorer brukar ju göra 40-50km/t). Min blev reggad redan i 1997 som "arbetsredskap" med en maks fart på 30Km/t :shock:
Den blockeringen åkte ur gearet för jag hentade den hos återförsaljaren. 8) Så maks hastighet har varit minst 80km/t sedan ny. Men som vanligt här i Norge, er den ju helt oläglig. 😡
Har en 7-8 olika reggade fordon, och tror inte mer enn ett(1) er i läglig skick. :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).