Socialt (mer om oss)

Snöslunga och Vännäs

11 inlägg 4799 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Snöslunga och Vännäs

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84898 Ja verkligen, lät lite läskigt nära :???:

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

skogsjan695xl  
#84904 usch då, bara att hoppas att inte det är våran totte, och oavsett vem det är så får man hoppas det går bra.

Avatar Fallback

Re: Snöslunga och Vännäs

axwell  
#84905 Det ser inte så bra ut, han har inte varit inne på forumet sen midnatt.

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

totte  
#84918 Lugn bara lugn pojkar, det var inte jag, inte fasen bär jag mig så illa åt.

Man undrar faktiskt hur gubben burit sig åt, Först och främst måste det varit en slunga utan säkerhetsgrepp, eller med dessa ur funktion. Sen undrar man ju hur han kunde halka in med benet i slungan om han inte gått runt till framändan med den roterande. Min har säkerhetsbrytare, men dom litar jag inte på, får man is i kontakterna till dödmansgreppet så funkar det inte. Så det man gör är att om man inte går bakom maskin och håller i handtagen så stänger man av.

F. ö. om man hamnar i en Gilson så blir det inte några köttsår på underbenet, då blir man färs! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

skogsjan695xl  
#84919 Skönt att höra från dig, nu kan alla pusta ut, men jag håller med dig, den som har gjort det har lyckats rätt bra iaf.

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

totte  
#84921 Jo man kommer att tänka på han som högg sig i arslet med yxan. Tillfrågad hur tusan han bar sig åt så sa han: "Det var väl ingen sak för en händig karl!" Så det här måste ha varit en mycket händig man.

Avatar Fallback

Re: Snöslunga och Vännäs

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84945 Jag gick i mellanstadiet med tvillingbröder, en dag kom bara en till skolan.
Läraren TrumIngvar frågade var Lasse var.
Pär svarade, han är hemma.
Varför, frågade läraren.
Huggit sig.
Var.
Arslet.
Hur kunde han göra det, nötte TrumIngvar på med frågor.
JAG högg honom, svarade Pär.
Det hade gått till så, bägge kvistade på samma topp skate, de stod grensle över virket och
när Lasse tog ett steg bakåt, och böjde sig fram, då satte Per ofrivilligt yxan i röven på Lasse.

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

totte  
#84961 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84971 Förstod direkt att det inte var du Totte!

Det stod ju ÄLDRE MAN!!!!!!

Hade det stått pojkspoling så hade jag varit orolig ;)

V

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga och Vännäs

totte  
#85049 Bäste herr Huberthus!

Man får tacka för föryngringskuren! Själv brukar jag beteckna mig som "välmogen ungdom". Pojkspoling torde väl dock möjligen endast vara adekvat om man ser till den mentala åldern.

Högaktningsfullt

Totte von Degermühr

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).