Motorsåg och handhållet

Stihl bedrägeri försäljning igen...

278 inlägg 104048 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl bedrägeri försäljning igen...

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80730 http://www.blocket.se/kalmar/Stihl_ms44 ... ?ca=18&w=1



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80740 I fall han skulle ta bort annonsen 😈

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Robertberg  
#80743 Kul att han hänvisar till den tyska stihlsidan, eftersom 440 inte finns i sverige. Däremot finns 441 i sverige, och det är dennes specifikationer han har kopierat in.
Funderar lite på att ringa och prata med han, och fråga lite om varför det inte är samma cylinderkåpa på hans såg som på den på stihls hemsida tex..
Det bästa vore ju om vi var ett gäng på kanske fem stycken, som alla ringer i rad, men bara nån minuts mellanrum :D

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

dieseltomten  
#80751 Är det kina-kopior eller säljer han inga alls , bara tar pengarna?

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80752 Ja den på bilden är ju en Kina kopia så då är det ju bedrägeri att sälja något som det inte är.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80755 Lite konstig att det inte var kontantkort/ oreggat Nr till han...... Finns utanför nybro enl hitta.se :?:

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Fredde73  
#80757 Frågan är...kan någon verkligen gå på det där ?

Att man som måttligt insatt kanske låter sej luras av bilden kan ju faktiskt tänkas. Men när man väl åker dit och drar igång sågen för att prova lite måste ju ändå kännas att det är nåt som saknas. Som kvalitet, robust känsla och rejäla varvtal...

Och en så stor såg som 70 cc köper ju inte vem som helst..har man behov av dom modellerna finns nog oftast en viss erfarenhet...

Menar alltså inte att försvara skojaren. Men undrar dock om han verkligen kan få någon såld ?

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80759 Det finns alltid mer tokiga köpare än säljare :lol:

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

senmathal  
#80766 Märkligt att han hänvisar till Sthils hemsida då vem som helst kan se att det inte stämmer. Är det någon som tagit kontakt med honom. Borde ju egentligen polisanmäla men det är väl knappast prioriterat. Jag kanske skulle skicka ett mail till honom och låtsas vara intresserad. Jag behöver ju en lite kraftigare såg till min timmerjig.´

/Mats

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Elias  
#80768 Det effektivaste är att ringa till stihls generalleverantör och uppmärksamma dem om detta. Såg i aftonbladet idag att det var en privatperson som åkt dit för att ha tagit hem 5 par nike skor. Nike stämmer honom för att han importerat kopior med uppsåt att sälja vidare.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80770 Vi får trösta oss med lite ÄKTA stihl PORR 😈 😈

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80785 Ja det piggar alltid upp!

Detta är bedrägeri i hägsta grad.

Den kina sågen är lika mycket på 70cc som det är jag som är såg instruktör på undre bilden!

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Robertberg  
#80788 "Dont spend your life at work"
Fast de har ju inga skyddsbyxor på sig? x_x
Och hon har varken hjälm eller hörselskydd!

Det där är HELT KLART emot allt snack jag fått berättat för mig om skyddat sex :shock:

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Filip_björndahl  
#80790 det stämmer nog men han är lite "on the wild side of life" det är av den där anlednigen folk jobbar hemma :lol: man kan ju inte ta hemmet till skogen :grin: om man inte är tysk förstås. dom kan ju porr :lol:

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80794 Man får inte samtala med föraren under färd men får man ha sam...?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).