Skördare

Nokka Joker

6 inlägg 6493 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nokka Joker

gustaf ericsson  
#5956 Finns det någon som har kört en Nokka Joker ?
är detta en bra maskin ?
Neggativt saker med maskinen?
Positiva saker med maskinen?
/Gustaf



   TS
Avatar Fallback

Re: Nokka Joker

Matspakullen  
#49801 Jag köpte en så'n i somras utan att veta mycket om maskinen. Jag kör bara egen skog med den som månskensskogsbrukare men jag måste säga att den fungerar perfekt i min sanka skog. Det kan inte ha varit roligt att skota med skotarversionen av maskinen.Den går som en snigel på vägen! Det jag köpte var en skördare med ett keto 51 aggregat. Skulle vara kul att få höra mer om maskinen, finns det fler ? hur många maskiner gjordes? Jag fick ge 200000 för maskinen var det ett bra pris ? Jag är helnöjd med köpet iaf. Jag jfr med vad jag hade fått ge om jag köpt en traktorburen processor och då hade jag varit tvungen att ha en traktor till för att bära den.
mvh mats

Användarvisningsbild

Re: Nokka Joker

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49806 Har ni någon bild på Nokka Joker. Hur stor är en sådan? Bredd/längd etc...

Användarvisningsbild

Re: Nokka Joker

Christer j  
#49812 Hur gammal är din maskin och hur mycket har den gått? Den ska vara ganska lätt har jag för mig,har hört att det är en bra maskin annars.

Avatar Fallback

Re: Nokka Joker

Matspakullen  
#49859 Jag har lagt in en bild på detta forumet. Hoppas att kunna göra en liten filmsnutt för youtube men då skall det passa med väder och tid m.m. Den skall väga sju ton enligt instr.boken. Den är 1.90m bred och midja i mitten så man tar sig fram väldigt länge när det börjar bli sankt och trångt. Den har 16 hjul som sitter tvillingmonterade med pålagt band på varje boggie. Maskinen är regbesiktigad 1989 och registrerad år 1997!! Det har jag inte fått nån bra förklaring på men jag misstänker att det kan ha varit en skotare från början som sedan har konverterats till skördare. Har någon en annan förklaring så hör av er!
mats

Avatar Fallback

Re: Nokka Joker

LennartO  
#106620 Din maskin är en Nokka Harvest,Nokka joker kallas skotarmodellen.
Joker har ytterligare ett bandpar och en annan form på kranen.(Hög kranpelare)Din har nog alltid sett ut så där.
Senast redigerad av LennartO lör 13 nov 2010, 13:03, redigerad totalt 1 gång.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).