Skogsröjning

vimek 404 att röja me

8 inlägg 5756 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vimek 404 att röja me

skog+ terri  
#71828 var i umeåm o kolla på vimeks visning helgen o kolla på om att sätta en klipp på skördarn o köra röjning me nu vill ja veta va ni tycker om den ide



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: vimek 404 att röja me

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71875 vart hadde dom visning, typsikt att man skulle missa det!!

Kanske vi skulle ha en kategori på forumet för just sånt här!

Avatar Fallback

Re: vimek 404 att röja me

skog+ terri  
#71917 mm men de var väldigt besvikandet för man ville ju se skördaren men den skulle ut till kund men prov körde bio deras o blev riktigt sugen

   TS
Användarvisningsbild

Re: vimek 404 att röja me

skogsjan695xl  
#71927 som alla maskiner, funkar säkert kanon på rätt objekt. Var reportage i senast skogen om en som körde vimek 606 och han tyckte det funka bra.

Avatar Fallback

Re: vimek 404 att röja me

skog+ terri  
#72031 som ja tänkte va att man utrustade en 404 me klipp o körde först me sen kom man me 608an o skotta ut de till väg så man få något gjort på dan för ska man både kklippa väg sen försöka ta åt sidorna sen lasta de går åt för mycket me bränsle o ta för långt me tid men de är ju va ja tro

   TS
Användarvisningsbild

Re: vimek 404 att röja me

Bergstrand  
#76533 man skulle kunna klippa med ett ackumulerande aggregat med skördaren i väldigt tidiga gallringar och sedan skota med skotaren, men man skulle ju också kunna sätta en röjklinga på skördaren och köra som stråkröjning.. bracke forest har ett vettigt aggregat om jag inte mins fel :smile:

Användarvisningsbild

Re: vimek 404 att röja me

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76547 Att plocka ut energived med ackumulerande aggregat funkar men att köra med röjskiva (och lämna kvar stammarna) finns det ingen ekonomi i än, tveksamt om det kommer att bli i framtiden heller.
Jag har lagt ut lite krokar om det men intresset är svalt eftersom ha-priset blir ganska mycket högre än vad det är idag och redan nu är det ju för dyrt enligt de flesta man frågar.

Avatar Fallback

Re: vimek 404 att röja me

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76550 Ja, det är ju ingen mening om det blir dyrare än en kille med röjsåg.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).