Skogsvagn (Huggarvagnar)

Kran på 3 punkten

6 inlägg 2746 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kran på 3 punkten

Ingoberra  
#67892 Har nu tröttnat rejält på vajerkranen och funderar på att köpa en kran och sätta på 3punkten. Har dock hört om folk som kört sönder lyftarmen med en sån kran, men det kanske beror på handhavande fel. Ni som har erfarenfet av det får gärna dela med er era åsikter. Weimers kranar är det nåt å satsa på?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Kran på 3 punkten

Ingoberra  
#67924 Hur är kvaliten på kellfris grejor. Såg dom hade en vagn i lämplig strl för 50000. Vilka andra 4-5tons vagnar är att rekomendera iden prisklassen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kran på 3 punkten

totte  
#67937 Skriv in "Kellfri" i snabbsöken här ovan, så får du massor med intressant läsning. 8)

Avatar Fallback

Re: Kran på 3 punkten

Ingoberra  
#67952 En vagn för 50 lök som har ramstyrning och 2spak som standard kan ju inte ha samma kvalitet som andra dyrare märken. Jag kommer nog bara köra runt 50kb om året men vill ha hyffsade grejor ändå så jag tror jag undviker Kellfri

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kran på 3 punkten

totte  
#67971 Låter som ett förnuftigt beslut.

Avatar Fallback

Re: Kran på 3 punkten

Mahg  
#68240 Påkänningarna på lyften minskar om man gör nya fästen för lyftlänkarna så långt tillbaka som möjligt på lyftarmarna. Men helst ska kranen sitta på vagnen, det är ett elände att köra omkring med gripen dinglande och passa kranen för träd. Att sätta fast gripen i lasset och med flytlägen i ventilpaketet låta kranen följa vagnen går men det är omständigt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).