Skotare

förar stolar

9 inlägg 3731 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

förar stolar

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67565 skulle vilja veta om det är nån som har nå annat märke än kab och bege funderar på en racaro tacksam för tips



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: förar stolar

Anton k  
#67566 Välj inte en bege 9000 stol iaf. inte ett dugg bra enligt mig..

Intressant fråga vill gärna också veta vad som mer finns på marknaden!!

Avatar Fallback

Re: förar stolar

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67567 Vi har en BeGe 9000 i vår maskin och jag tycker den är suverän. Dämpad i sidled och framåt-bakåt också. Tycker den är helskön.

Avatar Fallback

Re: förar stolar

Anton k  
#67569 Då har vi inte samma underrede, min är lite dämpning upp o ner på. Stenhård dyna o uppglappad..
Trots att den bara varit med lite över 4000 timmar..

Användarvisningsbild

Re: förar stolar

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67576 Har också bege 9000 stolen, har snart kört 9000h. Sitter bra i den, inget glapp. Fick byta underredet (saxen brast).
Grammer har rätt fina stolar med, fast kanske mest till traktorer?

Avatar Fallback

Re: förar stolar

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67577 Ska ni köra bege så se till att ni väljer både stol och underrede som heter SE på slutet, annars är de värdelösa.
SE är förstärkt och gjort för skogen.
Är också nyfiken på en recaro då ajg hört att de ska vara bra, men har aldrig sett nån...

Avatar Fallback

Re: förar stolar

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67578 Grammer kör ju JD som standard i på E-serien, verkar robusta samt man sitter rätt bra i dem, dock är det ju förtidigt att säga om den håller i längden.

Ang BeGe så är det som föregående talare säger, SE på slutet! :)

Avatar Fallback

Re: förar stolar

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67606 Jag var och provsatt en ny john deere med en sån där grammer stol för ett tag sen, tyckte den gav ett lite billigare intryck, kändes som hård och inte så värst skön. MEn har ju ingen aning om vilken modell det var finns säkert en uppsjö som kan vara bättre.

Avatar Fallback

Re: förar stolar

Gubben  
#67620 Jag körde en markberedare som hade recaro stol. Den var stor, klumpig och allting var luft styrt i den vilket inte funkade så bra. Speciellt vintern då vi skotade med maskinen. Den blev fort glapp i ryggstödet. Men det är klart markberedning sliter hårt. Jag har nu en bg-ge 2000 air vent som jag tycker sittdynan är för tunn i. Air vent 9000 tycker jag funkar bra och det är lätt att byta dyner och överdrag om det behövs. Inte så dyrt att helrenovera stol och underrede.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).