Skördare

Röja sly med risk för att bli idiotförklarad...

5 inlägg 7506 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Röja sly med risk för att bli idiotförklarad...

masterchief  
#65809 Satt och laborerade lite idag när det var ett par slyiga partier där jag högg....
Kom på ett bra sätt som fungerade över förväntan...
Helt sonika strunta i att nypa åt om slyorna utan bara köra öppet aggregat samt med sågen...
Gick över förväntan, inte ett kedjehopp eller fastsågning trots det var ett par hasselsto...
Idiotförklara mig det kan jag ta :lol:
Men det fungerade över förväntan, och snabbt...



   TS
Avatar Fallback

Re: Röja sly med risk för att bli idiotförklarad...

skotarmasse  
#65811 Alla sätt är bra utom dom dåliga!Principen blir väl lite som Brackes energisåg/klipp. :???:

Avatar Fallback

Re: Röja sly med risk för att bli idiotförklarad...

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65824
masterchief skrev:Satt och laborerade lite idag när det var ett par slyiga partier där jag högg....
Kom på ett bra sätt som fungerade över förväntan...
Helt sonika strunta i att nypa åt om slyorna utan bara köra öppet aggregat samt med sågen...
Gick över förväntan, inte ett kedjehopp eller fastsågning trots det var ett par hasselsto...
Idiotförklara mig det kan jag ta :lol:
Men det fungerade över förväntan, och snabbt...


När jag har testat att såga utan att hålla så tycker jag att det ofta hoppar in någon jävla liten pinne bakom svärdet som medför att svärdet inte går tillbaka helt och då kan det gå någon minut om man har otur.
Jag brukar alltid hålla i om jag ska såga sly.

Avatar Fallback

Re: Röja sly med risk för att bli idiotförklarad...

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65845 valmet har ju en röjfunktion, där svärdet inte går ut fullt räcker ju med en 20-30 cm så faller det inte så mycket bakom svärdet.
Funkar skitbra till att bara snabbt kapa bort lite sly.

Användarvisningsbild

Re: Röja sly med risk för att bli idiotförklarad...

masterchief  
#65846 Det va lite så jag jobbade, duttar så inte svärdet gick ut för långt...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).