Skogsvagn (Huggarvagnar)

Prisskillnad mellan kranalternativ? (KTS)

4 inlägg 2684 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Prisskillnad mellan kranalternativ? (KTS)

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65302 Halloj gubbar!!

Sitter o räknar på att köpa en griplastarkärra. Har fått fått i lite broschyrer från KTS vilket verkar
vara bra grejor!

Tyvärr så finns ju inte just den vagn med de tillbehör jag vill ha så det blir till att räkna fram o tillbaka!
Min enkla fråga är om någon av Er vet följande?

Jag funderar på en 8,5 tons vagn (som då lev. med 5,3m kran) MEN vill ha längre kran (läs 6,3m).
Är det så enkelt att man kan lägga till prisskillnaden mellan kranarna (de går ju att köpa löst) för att få till det nya priset??

Passar de större kranarna på 8,5tons vagnen?

Blev lite paff när jag såg att det säljs upp till 6,3m kranar med MEKANISKA stödben. Är det någon som vill köpa det??????
Lägger man ut så mycket pengar som en huggarvagn innebär så vill man väl kunna fälla upp benen hydrauliskt?

Vesslan

Tacksam för svar



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Prisskillnad mellan kranalternativ? (KTS)

Sören  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65315 Hej Vesslan,

Har man kranen i trepunkten är mekaniska stödben nog ok, eftersom att man vid förflyttning då kan hissa hela kranen. Själv föredrar jag dock att ha kranen på vagnen och då är hydrauliska stödben ett måste.

KTS prissättning har jag ingen koll på.

/Sören

Avatar Fallback

Re: Prisskillnad mellan kranalternativ? (KTS)

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65339 Hej Vesslan,

Det sitter säljare på K.T.S och bara väntar på att besvara sådana frågor :wink: !

Visst kan du få en 6,3 m kran (t o m upp till en 7,5 m med viss anpassning) på en 8,5 t vagn och pristillägget är som du säger mellanskillnaden för de bägge lösa kranarna.

Som Sören sagt är mek ben för de som har kranen i trepunkten och det är lätt att uppgradera till hydrauliska ben senareom man vill.

MVH

Morgan Nordin, K.T.S

Användarvisningsbild

Re: Prisskillnad mellan kranalternativ? (KTS)

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65342
Morgan Nordin skrev:Hej Vesslan,

Det sitter säljare på K.T.S och bara väntar på att besvara sådana frågor :wink: !

Visst kan du få en 6,3 m kran (t o m upp till en 7,5 m med viss anpassning) på en 8,5 t vagn och pristillägget är som du säger mellanskillnaden för de bägge lösa kranarna.

Som Sören sagt är mek ben för de som har kranen i trepunkten och det är lätt att uppgradera till hydrauliska ben senareom man vill.

MVH

Morgan Nordin, K.T.S



Hej Morgan o tack för ditt svar!

Vet självklart att det finns säljare som vet detta.

Men det gick ju snabbare att få svar här :grin:
Det är inte så lätt att få svar på sådana frågor under kvällstid när man sitter på jobbet o slösurfar!
Därav mitt inlägg.

Vesslan
Som genast ska göra 20 armhävningar som straff :oops:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).