Skördare

Kraninställning jd1270 L210

9 inlägg 3794 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kraninställning jd1270 L210

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64797 Hur ställer ni in minströmmen? precis när funktionen börjar röra sig eller när den rör sig lååångsamt?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kraninställning jd1270 L210

skogsjan695xl  
#64798 brukar ställa minström oavsett skördare eller skotare så lågt att den går sakta. och startström på lågt så funktionen startar så fort som möjligt då man drar spaken åt något håll.

Avatar Fallback

Re: Kraninställning jd1270 L210

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64841 ok men jag mena specifikt för jd maskiner. Är nämligen det enda maskinerna jag aldrig fått kranen att gå riktigt fint med, Blir alltid lite ryck å knyck, dessutom tror jag att tryck ökningar från agg. tex tilt upp verkar påverka kranen mer på dessa än tex valmet å ecolog :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kraninställning jd1270 L210

Timberjack74  
#64956
ume skrev:ok men jag mena specifikt för jd maskiner. Är nämligen det enda maskinerna jag aldrig fått kranen att gå riktigt fint med, Blir alltid lite ryck å knyck, dessutom tror jag att tryck ökningar från agg. tex tilt upp verkar påverka kranen mer på dessa än tex valmet å ecolog :sad:

Kom i håg att kalibrera spakarna med jämna mellanrum, det brukar göra susen. :wink:
Och inteminst pika JD för att dom ej erbjuder sekvensstyrning 😡 , du lär väl sakna det nu ume :?:

Avatar Fallback

Re: Kraninställning jd1270 L210

mrme  
#65007 Tjena ume hur tycker du om maskinen jämfört med valmeten, är lite tidigt att fråga kanske. Men första intrycken?? för och emot.

Jag personligen gillade inte kranen på den provmaskin vi hade för 2.5 år sedan, men efter lite omstälningar å hjälp per telefon å rätt höga minströmmar började de bli riktigt bra.

Nya 1170 är nog den trevligaste maskin ja kört.

Avatar Fallback

Re: Kraninställning jd1270 L210

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65009 Timberjack74: Jo saknar hela automatiken från valmet..
mrme: hyttens storlek, mindre skakningar i hytten å markfrigången är bättre på jd. Mest irriterande är att kranen är så känslig för lutningar,att träden som borde gå snabbast skyms av kranjäveln 😡 och att motorn svajar lite hela tiden.
Sikten över arbetsområdet, hydrauliken, kranen,spakarna (EME),motorn,automatiken, hytt/kran nivileringen och agregatet är bättre på valmet. Mest irriterande på valmet var frigången och boggiresen (gäller nog bara till .3)

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraninställning jd1270 L210

mrme  
#65015 Ja hatade oxå kranens placering en tid i början innan ja lärde mej att hitta på träden trots att ja inte såg dom helt. Kör inte john deere nu men bytte från valmet till en maskin med kranen framför mej. Enda nakdelen är väl att de är svårare att se vart man ska dra vägen. Var en övergångsperiod sen har ja aldrig viljat byta tillbaka, inte ens efter att ja kört .4an.

Ja personligen är otroligt förtjust i john deere efter div olika provkörningar, dom går så fint både i rejäl lutning utför och uppför.
Arbetsmiljön och hur spakarna å knapparna sitter speciellt på e modellen.

Vad kör du för aggregat?

Avatar Fallback

Re: Kraninställning jd1270 L210

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65034 754

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kraninställning jd1270 L210

Cruiser_no1  
#79998 Glöm inte o ställa in progressionen om du tycker kranen är ryckig. Det gör susen att finlira lite på det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).