Skördare

är det någon som har erfarenhet av hypros redskapsbärare

5 inlägg 4172 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

är det någon som har erfarenhet av hypros redskapsbärare

grevabon  
#3998 har funderat på att skaffa en redskapsbärare från hypro men en 450 xl procecor en mowi 400 kran med en fällgrip för att ha att gallra med.

är det någon som har ererfarenhet av denna maskin :?:



   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4028 Jag har ingen erfarenhet av dom! men tycker det verkar vara en fin "maskin"! som dragare av markberedare tycker jag den verkar mest intressant! först o främst för mindre objekt! man slipper sitta å ruska i en hytt!! :D smidig att flytta mellan objekten pga att man kan anlita vilken krokbil som helst!

Avatar Fallback
peter399  
#5198 Verkar vara en fin maskin tycker jag också. Hade jag varit du hade jag nog istället satsat på en 500 modell av Hypron. Vi kör en 450 men den saknar en del av det 500an har med variabelt tryck på drivrullarna och sen är den starkare också, klara grövre skog. En 755 är ju så klart allra bäst så du kan arbeta från båda hållen samtidigt. Prisskillnaden är inte heller så förfärligt stor (procentuellt i alla fall) om du tänker köpa både processor och bärare.

/Peter

Avatar Fallback

hypro

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5225 Har kört en Hypro en del och det bästa med den maskinen är andå kranen från Mowi den är smidig och lättkörd som sjutton. Kan bara se fördelar med en såm egentligen. Men hur är terrängen där du skall köra för att i backar och kuperat är det inget att hurra över men då kan man ta vinschen istället. Köp en hypro det är värt pengarna helt klart.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5443 köp en bjm skördare i stället det är ungefär samma peng

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).