Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Rösjömålavagnen, erfarenheter?

2 inlägg 2161 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rösjömålavagnen, erfarenheter?

Deminer  
#44842 Hej!
Kanske skulle detta ämne avhandlats i skogsvagnsdelen...men det verkade mest handla om större saker där!
Är det någon som har erfarenheter av Rösjömålavagnen och då lite mer specifikt deras modell RV 1600 med kran.
Funderar på att köpa en och har kollat på Kranman, vet att NYVAB gör en del......Thule är ju några andra...
Fastnade för Rösjömåla, men vill nu leta erfarenheter innan jag sätter ner foten!
Jag hade tänkt använda den till förstagallring, ved och annat småpyssel. Kanske ett och annat vindfälle eller granbarkborreobjekt får åka med i farten.
Har en annan större kärra efter traktorn och hade nog tänkt försöka klara mig utan hydraulkran på min ATV kärra!
Nån som har något att tillföra?



   TS
Avatar Fallback

Re: Rösjömålavagnen, erfarenheter?

nässjömåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45305 Vad jag har sett där de tillverkar den så är den kraftig jämfört med andra vagnar. Har inte hört någon av de som kör här ikring klaga. Det borde vara positivt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).