Arbetskläder för skogen

Storlek pfannerbyxor?

8 inlägg 5543 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Storlek pfannerbyxor?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44770 Tjena grabbar (o tjejer)!

Sökte lite på forumet o såg då att flera har pfanner kläder.
Har själv en pfanner jacka vilken jag tyckte var trång o fick gå upp från M till L för att den skulle passa ( har normalt stl 48 till 50).

Då det inte finns någon i närheten som säljer pfanner så är jag nödgad att beställa från skogma!

Min fråga är således: Bör jag gå upp en storlek på byxorna (gladiator) också när jag beställer?

Känslig fråga men ni får gärna skriva längd/vikt samt vilken stl ni har så jag kan ta vägledning av detta. Lovar
att göra likaledes när byxorna kommer!

Vesslan!



   TS
Avatar Fallback

Re: Storlek pfannerbyxor?

Axl  
#45019 Jag är drygt 180 och väger ca 75 pannor och jag kör på medium dom är ganska tighta men eftersom det är stretch så är det inget problem hade gärna haft dom med extra långa ben

Användarvisningsbild

Re: Storlek pfannerbyxor?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45122 Tack för svaret!

Gjorde så att jag gick upp en storlek på byxorna också. Gillar inte när de stramar.
Är ungefär som dig i storlek Axl dvs 183cm o 74kg.

Tror nog att det blir bra då jackan blev lagom luftig!!

God jul!

Vesslan

   TS
Avatar Fallback

Re: Storlek pfannerbyxor?

TreeSwede  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45232 Är väl lite av smaksak hur man trivs med pösigare eller tightare passform, jag tycker att lite av vitsen med stretch i sågskyddsbrallorna är att de kan sitta rätt tight utan att begränsa rörelserna, så jag kör med small på mina Pfanner Stretch Air Arboristbyxor som jag tycker sitter perfekt förutom att de gärna fick vara något smalare i midjan- jag är 175cm och väger 75-76 kg när jag inte är julbordsstinn som idag...Nu klättrar jag mest, men jag är väldigt nöjd med de Pfanner jag har nu, mitt första par var skräp och en storlek för stor (M),så de trivdes jag inte med.

Användarvisningsbild

Re: Storlek pfannerbyxor?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45599 Well, det är väl inte värre än att jag får skicka tillbaka o byta storlek om det blir fel?

Jackan är ok o den är L till mina 183cm 74kg. Vill ju ha lite utrymme till en ev tröja om det
är riktigt kallt!

Vesslan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Storlek pfannerbyxor?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47805 Well!

Kapitulerade inför det du skrev TreeSwede! Köpte ett par M byxor o de är ju kanon!!
Kanske som du skriver att man skulle köpt lite längre?

Litade på ditt råd o det var ju kanon!

MEN jackan körde jag i L. Blev lite för tight annars!

Må Gott!

Vesslan

   TS
Avatar Fallback

Re: Storlek pfannerbyxor?

foresta  
#53527 Hej
Tänk på att du kan beställa byxorna +7 cm extra långa ben med en liten extra kostnad.
Kör själv XL jacka och L +7cm byxor.
Är 190 lång och väger 100 kg.

Avatar Fallback

Re: Storlek pfannerbyxor?

Husqy  
#53860 Jag har skogmas forest chield kläder Huggar jacka i storlek xl o den är nästan för stor samt byxor strl 58 jag är 176 lång och väger 120 kilo Skogmas byxor var mycket skönare en stihls lite dyrare yrkesbyxa Sedan har jag även haft några kläder som hette ratiopart men de var obekvämma och tunga . Iallafall byxorna var bylsiga.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).