Skördare

LM 5000 vs hh65

5 inlägg 2581 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

LM 5000 vs hh65

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43600 Undrar om det finns någon som kört båda aggregaten och kan redogöra fördelar och nackdelar.
Har fått för mig att 65:an har en något högre produktion men sämmre hållbarhet.



   TS
Användarvisningsbild

Re: LM 5000 vs hh65

GremoNiclas  
#43610 Har för mej att jag hört något om hållbarheten på hh aggregaten. Dom var dyra för CAT under garantitiden...

Användarvisningsbild

Re: LM 5000 vs hh65

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43623 Jag har bara kört med HH65,och det är väl som ovanstående med hållbarheten. Dock beror det ju en del på vad man kör för skog,de tar lite för grovt för sitt eget bästa. Vi körde endast slutavverkning med vårat och de blev en del skruva. Ser man som brorsan som har 65an på deras 560 har det hållt väldigt bra,då kör de mestadels gallring.
En jag jobbade med förut har kört både och. Han säger att du inte tar lika grov skog med LM 5000,dock så drar de igenom väldigt bra LM aggregatet,sen är diametermätningen sisådär.

Användarvisningsbild

Re: LM 5000 vs hh65

Thunborg  
#43734 hh 65 aggregatet är väl stoleken större en 5000. Angående diamätningen på log-max , blir den lite flexibel med gummi hjul, inte med järn eller flexidrives hjul.

Avatar Fallback

Re: LM 5000 vs hh65

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43750 Jag har kört båda och håller LM som det bättre p.g.a bättre fart i matning,kap och betydligt driftsäkrare.
Dock klarar hh65 grövre skog om man kör mycket olika dimensioner och är otroligt säker på mätningen d.v.s håller i träden bättre

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).