Skördare

vad kan jag förvänta mig av Sampo 1066?

2 inlägg 2756 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

vad kan jag förvänta mig av Sampo 1066?

skogsrået  
#42856 Kan inte hitta att det skrivits så mycket om Sampo 1066-med klippfunktion-är det någon som har erfarenhet av denna skördare. Vad har jag att förvänta mig nu när jag börjar köra den. Vet inget annat om den just nu mer än att den är splitt ny när den kommer.

För närmare 20 år sedan när jag hade en kortare karriär i skogen körde jag superevan o ösa 250 skotare . Rena stenåldern ,jag vet! Det är det som gör det extra roligt att komma ut o köra nu-tekniken har verkligen gått framåt..maskinerna är snällare mot kroppen bl.a

Nu sitter ni där kanske o väntar otåligt på första fastkörningen,tippningen,stocken genom rutan,ja allt vad man kan vänta sig av en klantig "nybörjare" :lol: vågar man be om något enkelt råd eller tips -vad bör jag tänka på,absolut INTE göra,misstag kommer nog inte att undvikas men med något gott råd i bakhuvudet kanske inte katastrofen blir allt för stor. :-ss '

Vad tycker ni själva om Sampon? :?:

Köra ,köra o åter köra är ju säkert ett bra tips..kommer ju att varva min upplärning på skördaren med yrkesförarutbildningen (CE kort)också-så nog blir det till att köra för mig i framtiden.



   TS
Avatar Fallback

Re: vad kan jag förvänta mig av Sampo 1066?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42867 Hejsan,tror faktiskt inte det finns så många av den större modellen ute ännu,den mindre däremot finns många av och vad jag hört så går dom bra,men 1066-an känner jag ingen som har,så ska bli kul med snabbinfo varteftersom :grin:
Den har ju hög hydraulkapacitet så den blir säkert lättkörd.
Enbart klipp lr skördare+klipp o fabrikat :?:
Tips?
Tja begär en bra instruktör som är med några dar med uppföljning :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).