Bilar

Bra bil för skog & jaktintresserad?

3 inlägg 3634 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bra bil för skog & jaktintresserad?

FrökenSkogstroll  
#484725 Hej! Någon som kan komma med förslag på en bra bil för en som jagar och har skogsbruk? Har kollat på Hilux men kan lugnt konstatera att jag har för liten plånbok för en bil med ett sånt värde. Har även kollat upp Mitsu L200 från -06 och Toyota Rav4 från -00-05 som båda verkar vara skapliga bilar för mitt ändamål.
Helst ska bilen vara diesel, minimalt med problem, ha manuell fyrhjulsdrift och bra med utrymme för väsentliga verktyg, arbetsredskap och/eller gevär.
Tar emot alla förslag och tips med glädje! :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: Bra bil för skog & jaktintresserad?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484727 Hej, ja värde på Hilux är bestående upptäckte jag när jag köpte en ny -12, 2.5 l motor, basmodell, ac , stereo, elhissar och abs, en enkel bil jag behåller länge. Kostat på min en riktig rostskyddsbehandling, då den blir kvar länge. Rav4 verkar också vettig.

Avatar Fallback

Re: Bra bil för skog & jaktintresserad?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484728 En sak till, jag kollade verkligen allt före mitt köp, L200 kan vara känslig med motor

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).