Motorsåg och handhållet

Husqvarna 345 fr igen...

7 inlägg 4589 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 345 fr igen...

Anders Engström  
#483725 Käraste bröder, systrar och vänner...

Jag är en lycklig ägare till en fantastisk röjsåg, numera utrustad med 225 strandklinga och därtill passand klingskydd. Det är som att skära i smör.

Dock har sågen alltid gått dåligt i riktigt regnväder, närmare bestämt så tjuvstannar den när varvet går ner från fullt pådrag, däremot går den på tomgång om man startar om den. Diagnosen blev således igår fuktigt luftfilter eftersom det var rejäl upplega igår. Eftersom det också var kallt konsulterades instruktionsboken avseende plastmojäng för låga temperaturer, tydligen ska man bara vända på en plastvinkel. Döm om min förvåning när min så ser ut såhär under, inte alls som i instruktionsbokens teckningar. Nåt som fattas?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 fr igen...

Anders Engström  
#483727
IMG_1628.JPG
IMG_1628.JPG

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 fr igen...

Anders Engström  
#483730 Sen fortsätter jag fundera... plåtkoppen som hela tiden suttit på sågen verkar bara ska vara på med trimmerhuvudet, men den satt så fint fastklämd så jag undrar, visst ska man köra utan den tunna plåtkoppen med klinga?
IMG_1629.JPG

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 fr igen...

källefall8  
#483784 Hej, sågen ska se ut så undertill. Man tar in luften underifrån just för att inte vatten på träden ska sugas in i filtret. Plåtkoppen är till för att gräs inte ska ta sig in i lagren och är primärt för trimhuvud och gräsklinga.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 fr igen...

källefall8  
#483785 Tror det oxå finns vintersats med täcklock till startapparat. Iaf finns det till fx/fxt

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 fr igen...

Anders Engström  
#483904 Mycket märkligt, hålen är ju så stora så man kan kasta in en snöboll... får höra på värmdal om plastluckor.
Tack för hjälpen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 fr igen...

Skogs Vimek  
#484035
Anders Engström skrev:Mycket märkligt, hålen är ju så stora så man kan kasta in en snöboll... får höra på värmdal om plastluckor.
Tack för hjälpen!
täck plasten ska va me när du köper sågen i samma påse som du får verktygen !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).