Avverkning (slutavverkning)

Spott i visiret ...

3 inlägg 3355 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Spott i visiret ...

Hugin  
#479468 Lägger tråden i "Avverkning", även om det handlar om arbete med röjsåg.
- Efter ett längre uppehåll med röjning, var det dags igen. Nu med nyinköpt HQ röjsåg. Den gamla 245:an får fortsätta som pensionär, med gräsröjtillsatsen monterad. Trevlig maskin, med dekompknapp, pumpblåsa och en sele som antagligen uppfunnits av Hodini (en mängd olika remmar och kopplingar, spännanordningar mm. så man hemkommen måste ta hjälp av hustru, grannar och närvarande ungdomar för att lyckas komma fri ...).

Nåväl, nu var det dags för underröjning före förestående slutavverkning (efter en tids uppehåll, som nämnt, med röjsågen). Fin dag, sågen gick som en dröm och känslan av att nu är jag igång som erfaren skogsarbetare igen ... .

Ända tills ringrostigheten uppenbarade sig, efter en hostning och självklart spottning.

Glömde fälla upp visiret ... !



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Spott i visiret ...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479472 vært oppe før da temaet der, for noken år siå. problemet er størst på nye visir før da har festa seg kvae i da, etter kvart ser du at visiret er nede. Eg snakke då om dei nye visira i frå husqvarna som er veldig lette å sjå gjennom. Moralen er at etter at du har gjort da noken gonga så huske du da, fins verre ting å gjera

Avatar Fallback

Re: Spott i visiret ...

tallen100  
#479511 Det är väl en klassiker, gärna en redig snus i visiret ska det vara :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).