Skogsvagn (Huggarvagnar)

vridhus...

7 inlägg 4356 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

vridhus...

Skogsnutte  
#463632 Hallå!


Har en Nokka 9 tons vagn (driven) med en kran som ja har för mej heter 4170 (når 7 meter)
Denna vagn tillsammans med vår skogsutrustade valtra 6200 med twintrack är underbart smidig i skogen....
Men så är det som det är, den börjar bli lite sliten i svängen, en anledning beror så klart på att det bara är 2 kolvar på vridhuset... ( lite sliten i övrigt åxå! inga stora saker dock!)

Vart hittar jag ett nytt vridhus? googlar och hittar typ kts bara?!?! måste väl finnas fler som säljer? ligger priserna på 20` för ett nytt som jag uppfattat det? då landar man på minst 5 till för att montera det!
finns billigare? och vart isåfall?

Då kom funderingen på byte av kran... men kollar ja mina finanser så inser jag att jag kommer få hålla mig runt 6 meters kranar av lite vekare typ om byte till ny kran å det känns så där även om nytt är nytt...



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: vridhus...

4bikes  
#463633 http://www.svenssonmaskin.se/index.php annonserer stadig her på siden..

Avatar Fallback

Re: vridhus...

ned  
#463638 Ofab Skara har vridhus
http://ofabskara.se

Avatar Fallback

Re: vridhus...

snurra  
#463858 Jag beställde ett från KTS när mitt gick sönder, funkade fint med dem, fick vänta en stund då det nog inte är lagervara

Avatar Fallback

Re: vridhus...

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463860 TS: Vet du exakt vad som är slitet i ditt vridhus? Kan du vrida vridhuset 180 grader?

MVH
Morgan, K.T.S

Användarvisningsbild

Re: vridhus...

Skogsnutte  
#463912
Morgan Nordin skrev:TS: Vet du exakt vad som är slitet i ditt vridhus? Kan du vrida vridhuset 180 grader?

MVH
Morgan, K.T.S

Det är bara allmänt slitet åt alla håll så att säga... Och ganska svag att vrida kranen när det lutar osv men det värsta är glappet, det är lixom inget precisionsverktyg vi pratar om :-P kranen går att dra ca 40 cm om jag lägger ut den på max med utskjutet

   TS
Användarvisningsbild

Re: vridhus...

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463921
Skogsnutte skrev:
Morgan Nordin skrev:TS: Vet du exakt vad som är slitet i ditt vridhus? Kan du vrida vridhuset 180 grader?

MVH
Morgan, K.T.S

Det är bara allmänt slitet åt alla håll så att säga... Och ganska svag att vrida kranen när det lutar osv men det värsta är glappet, det är lixom inget precisionsverktyg vi pratar om :-P kranen går att dra ca 40 cm om jag lägger ut den på max med utskjutet

Det låter mer som dåliga tätningar i svängcylindrarna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).