Motorsåg och handhållet

Finns sprängskiss stihl 361?

4 inlägg 3964 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finns sprängskiss stihl 361?

forest.  
#452268 ska montera ny ljuddämpar och packning + skyddsplåt och vet inte vilken ordning de ska sitta :(
någon som vet?
själva packningen är inte liksidig ena sidan är som en ram runtom som buktar ut



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Finns sprängskiss stihl 361?

dirtypete  
#452269 https://www.sparetoolparts.co.uk/stihl- ... -list.html
hjälper detta?

Avatar Fallback

Re: Finns sprängskiss stihl 361?

forest.  
#452272 lite men går inte se på packningen vilket håll den ska va vänd

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns sprängskiss stihl 361?

Tompa25  
#462335 Har självt 1 st Stihl 361,och mitt eviga problem har hela tiden varigt problem med oljepumpen.
Jag har som sagt varigt inne med denna på verkstad,men problemet verkar inte bara vara i själva oljepumpen.Fast mitt livs största misstag har nog varigt att jag körde sågen med veg.sågkedjeolja.Det gick ju skapligt o bra sålänge jag använde sågen,men att på senare år så har det blivigt sparsamt med detta.
Ärligt talat så litar jag inte på alla dessa nissar som påstår sig vara aukt.verkstäder för ett visst märke.
Dem problem som jag tidigare beskrev med plastflisor verkar bero på att det sitter bussningar bakom.Men även allmänt låg oljeförbrukning och oljelekage.
Min fråga blir då rätt så koncis: Är det svårt/kan jag göra detta självt om jag inte är såpass utbildad??Jag har kollat runt på div youtube klipp om detta. Kan jag bara köpa delarna självt o montera detta? Delarna som sådan vad jag har förstått av det hela är tämligen billiga(onlinepriser),men att det som drar iväg är då verkstadskostnaden.
Jag har som sagt redan betalat dyra pengar till ingen nytta,och är inte så pigg på att behöva kosta på ännu mer på gamla maskiner. Själva sågen som sådant har inte gått särskilt mycket på alla dessa år.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).