Sågverk (mindre)

Bandsåg användare fråga

3 inlägg 2674 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bandsåg användare fråga

zygimantas  
#451382 Hej, jag är intresserad av hur mycket pengar ni tar för sågning med bandsåg? Får ni betalt i timmar eller i m3? Hur mycket m3 sågas om dagen och hur långa dagar arbetar ni? Hoppas ni kan hjälpa mig med dessa frågor, tack på förhand!
MVH Sigge :smile:



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Bandsåg användare fråga

Grävan  
#451393 Är också intresserad av att veta, 500:-/h har jag hört tidigare. Kan det stämma

Avatar Fallback

Re: Bandsåg användare fråga

skogshasse  
#451408
zygimantas skrev:Hej, jag är intresserad av hur mycket pengar ni tar för sågning med bandsåg? Får ni betalt i timmar eller i m3? Hur mycket m3 sågas om dagen och hur långa dagar arbetar ni? Hoppas ni kan hjälpa mig med dessa frågor, tack på förhand!
MVH Sigge :smile:


vad syftar du på för såg? tänker du på en logosol med bandsåg eller en wermlandsåg eller en kellfri eller en lennartsfors eller en woodmizer lt 10 det dessa sågar har gemensamt är att dom är utan hydraulik så med andra ord mycket manuellt arbete eller så kliver man upp till en med full hydraulisk timmerhantering som en woodmizer lt 70.
Sen kan man inte svara på frågan hur mycket m3 sågas om dagen för om du sågar bara 1x4 och 1x6 till brädfodring ur timmer med en dia på ca 20-23 cm hos en person och nästa vill ha 2x6 och 2x8 ur timmer som är 35-50 cm så blir det en väldig skillnad i volym i färdiga högen så prissättningen bör alltid vara per timme

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).