Motorsåg och handhållet

Husqvarna 346xpg problem

5 inlägg 3751 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 346xpg problem

erix  
#434704 Hejsan,

min far har en Husqvarna 346XPG som strulat sista tiden. Den har varit tjurig när den är kall.
Har inte velat gå, som att den inte får bensin typ. Till sist slutade den gå helt. En bekant bytte tändspole på den
då den var trasig. Men till en begagnad sådan. Sedan gick sågen normalt (bra) ett tag.
Nu återkom problemen på exakt samma sätt. Otroligt tjurig när den är kall. Den var så några dagar, och stannade idag helt igen. Han har provat byta sil i tanken och luftfiltret är rengjort. Om det är tändspolen igen. Vad kan det isf vara som gör att dom går på löpande band?

MVH
Erik



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xpg problem

totte  
#434717 Möjligen fel tändstift. 346 skall ha radioavstört stift. Vet inte säkert hur det är med 346, men på vissa sågar kan spolen ta stryk om det sitter ett ej avstört tändstift.

Är det konstaterat att det är fel på spolen den här gången också? Symptomen kan faktiskt peka på nästan vad som helst.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xpg problem

erix  
#434723 Ska höra med honom vad han kört för stift i den. Kan jag mäta spolen på något vis med en multimeter för att kolla om den är okej?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xpg problem

erix  
#434755 Hqt-1 var beteckningen på stiftet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xpg problem

Sågomanen  
#434843 Se över bränsleledningar. Det var felet på min när den var svårstartad kall men hoppade igång varm. Den drar/behöver mindre bränsle när den är varm och därför mer lättstartad varm om det är fel på bränsletillförseln.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).