ATV och UTV i skogen

Köpa begagnad suzuki

14 inlägg 11208 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa begagnad suzuki

Sandström87  
#434234 Har kollat lite på en suzuki kingquad 500 från 2010 och undrar om det är några kända fel och brister på dessa. Kom gärna med både för och nackdelar med maskinen. Den ska användas till lite vedkörning och hämta vindfällor med.



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Köpa begagnad suzuki

Sandström87  
#434303 Ingen som har någon erfarenhet av en sådan maskin. Ska tilläggas att det är servo på den

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

Karlsson_98  
#434317
valtra a75 skrev:Ingen som har någon erfarenhet av en sådan maskin. Ska tilläggas att det är servo på den

Svågern köpte en ny i höstas. Funkar fint framför en Avesta 3.4h vagn, och till lite nöjesåkning.

Är väl som de flesta japanska märken en pålitlig maskin! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#434410 Jag har en KQ 500 -09 som jag köpte begagnad.

Maskinen har fungerat jättebra, fint med diffspärr fram och låg lågväxel.

Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

Kime  
#434413 Har jobbat på en firma i snart 5 år som sålt Suzuki. Vi har inte varit i en motor eller drivlina. Ja anser att kvaliten på Suzukin är av toppklass. Det finns säkert många andra märken som också är bra men det får någon annan utala sig om som jobbar mycket med dem.

Avatar Fallback

Re: Köpa begagnad suzuki

Sandström87  
#434414 Det låter ju bra. Ska be säljare skicka lite mera bilder. E väldigt sugen på en furhjuling då vintrarna ha blive så dåliga att man inte ta sig ut me skotern å ta reda på vidfäller

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa begagnad suzuki

svenssons  
#434421 Körde tidigare en 900 eller om det var en 1000cc åt en granne som håller på med hästhö. Den gick bra, men kylfläkten stannade ideligen så motorn lade av. Men den gick med Honda hydraulaggreat och en bogserad inplastade efter, och det var ju minst 25 grader ute och en del tomgångskörning medan plastarn går. Men det problemet lär väl inte du ha...[emoji28]

Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

Kime  
#434430 Det var nog inte en Suzuki?
Modellerna som funnits under de åren jag jobbat med dem under katogori större, så har det bara varit 400,450,500 och 750cc.

Avatar Fallback

Re: Köpa begagnad suzuki

svenssons  
#434432 Jag kan ha fel... var några år sedan.

Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

framhjul  
#434434 Vi köpte vår King Quad 450 2009, och det är helt klart hållbara maskiner.
Den används ibland i skogen, där den både drar timmerkälke och timmervagn.
Har aldrig gjort någonting åt den, förutom service, och på de timmarna den har gått har det varit få lugna om man säger så.
Jag blev nog utrustad med ett sinne för att hålla stumt vad gäller sådana här apparater när jag föddes. :lol:
Maskinen klättrar fint, och går bra i både lera och snö.
När vi byter hjuling nästa gång blir det säkerligen en till Suzuki.
1485853782_img_20170115_140811_165.jpg

1485854382_img_20150413_172534.jpg

Avatar Fallback

Re: Köpa begagnad suzuki

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435239 Kör en 750 -14 och det enda som kunde vara bättre är storleken på generatorn. Kör man mycket winch för lastning av timmer och har kort körning så orkar den inte ladda tillräckligt. Lösningen är ett bilbatteri som man laddar före man far ut. Då kan man ha 2 st så man byter ut ett när det är slut. Tror inte på att man ska belasta fordonets generator och batteri med en 1800 kg winch. I övrigt så är den som den heter KUNG! Kvalité i toppklass ingen onödig effekt. Har man 80-100 hk så använder du i alla fall inte alla, man betalar bara mer för hjuligen.

Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

Canned Ham  
#438159 Är inte Suzuki ganska ensamma att erbjuda 5 års garanti även för näringsidkare? Torde vara en kvalitets stämpel om något. Jag har haft en 700 och en 750. Aldrig problem med dem.

Användarvisningsbild

Re: Köpa begagnad suzuki

stegmaster  
#438183 Jag kör fortfarandet med min King quad 280cc som jag köpte ny i 1997.
Har endast bytt däck, och kol til startaren, förutom vanlig service.
Sägare maskin får man leta efter. 8)

En något suddig bild.

1487110612_20140920_155631.jpg

Avatar Fallback

Re: Köpa begagnad suzuki

kallemek  
#440460
Canned Ham skrev:Är inte Suzuki ganska ensamma att erbjuda 5 års garanti även för näringsidkare? Torde vara en kvalitets stämpel om något. Jag har haft en 700 och en 750. Aldrig problem med dem.


Erbjuda är en sak. Att leva upp till den en annan. KQ700 hade problem med en ECM som drog ca 30 mA konstant med maskinen avslagen. Generalagenten vägrade byta ut ECM på garantin trots att Suzuki skickat ut servicemeddelanden om problemet i USA där de byttes kostnadsfritt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).