Ny Teknik och Elektronik

Vad använder ni som filmar i skogen.

9 inlägg 4568 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad använder ni som filmar i skogen.

kennethkk  
#430644 Går och fundera på en Gopro elller en video kamera för att filma när jag är i skogen. Vad är bäst för att göra film med. Jag har ju system kameran men den blir för stor att ha med sig i traktor och när man hugger.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

Erre  
#430645 Jag köpte en Gopro.
Finns hur många olika fästen som helst att köpa.
Så det är bara att vara kreativ. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430647 Jag kör med en Gopro Hero och en Panasonic VXF 990 (4K). Kör nästan altid med stativ till Panasonic-kameran. Men det är inte kameran som avgör det är förmågan att bli nöjd med din film och dela den. En något enklare kamera underlättar i den delen tycker jag mig inse.... :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

Ferguson system  
#430648 Jeg bruker et Denver action kamera. Fungerer greit, det følger med to forskjellige fester. Minuset er at man ikke kan se videoer direkte på kameraet. Liker godt at det er veldig lite i yttre mål, mye mindre enn f.eks gopro.

Användarvisningsbild

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

anersimyra  
#430675
kennethkk skrev:Går och fundera på en Gopro elller en video kamera för att filma när jag är i skogen. Vad är bäst för att göra film med. Jag har ju system kameran men den blir för stor att ha med sig i traktor och när man hugger.

Jag har en oanvänd gopro 3:a om det kan vara av intresse.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

Karlsson_98  
#430681 Köpte nyligen en Gopro Session, liten och smidig sak! :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

kennethkk  
#430687 Jag har tittat på en GoPro session efter min dotter köpte en sådan till sin sambo som han har när kör cross och tyckte att den var lagom stor och så kan montera den på bössan med. Men det kan man göra med alla actionkameror.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

Simon.M  
#430689 Finns det någon action kamera som filmar bra på lite längre håll brukar ju se ut som det är över 100 m bort när det går över 20 meter

Användarvisningsbild

Re: Vad använder ni som filmar i skogen.

stegmaster  
#430697 En action kamera er nog det absolut enklaste att använda, om man ska filma när det rör på sig.
Själv har jag ett Gopro hero4 silver( med skärm på baksidan.).
Men har even filmat lite med systemkameran (Panazonic lumix fz200), men då er det stativ som gäller.
Och ska jag filma andra så er det ofta drönaren som brukas. (Dji Phantom3 adv.) Dock har jag inte testat drönaren i skogen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).