Motorsåg och handhållet

Echo 58V batterisag

12 inlägg 6303 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Echo 58V batterisag

Tretoppen  
#421178 Echo har en 58V batterisag; CCS-58V4AH - http://www.echocordless.com/products/chain-saw/
Noen som har testet denne? Den må være endel sterkere enn Stihl/Husqvarna sine elektriske sager; kanskje en reell utfordrer til bensin?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421180 Skojigt att det kommer fler tillverkare av batterisågar. Dock är det glest med återförsäljare av Echo i Sverige.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421217 Att hitta Echo säljare är inte svårt. De finns över hela landet tror jag.
Det går blivit bättre de sista åren.

Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

cruisern  
#421219 Sågen väger 13,7 lbs vilket är 6,2 kg. Vad som ingår i detta framgår inte. Kanske batteri, olja och 16” svärd. Hva med batteri, olja och svärd/kedja väger 5,0 kg varav batteriet väger 1,3 kg. Man får betala mer vikt med kapacitetsmässigt större batteri och större motor. Det finns ännu inget hokus-pokus i detta. Steget viktmässigt till 50cc bensinsåg är inte stort.

Avatar Fallback

Re: Echo 58V batterisag

Tosca  
#428226 Men frågan är ju om den kan konkurrera med bensinaren?

Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

Mats_Orberga  
#460449 Batterisågarna kommer att konkurrera ut bensinsågarna, det är bara en tidsfråga.

När använde någon en borrmaskin med sladd senast? Det kommer att gå samma väg med motorsgarna.

Avatar Fallback

Re: Echo 58V batterisag

krokek70  
#460453 Det tror inte jag, skillnaden är att skruvdragaren kan laddas från ett uttag, var finns det i röjskogen eller storskogen.

Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460478 Morgondagens batterier kan ju vara tillräckligt effektiva så att de räcker en hel dag i skogen och då lär ingen längre vilja ha bensinsågarna.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Echo 58V batterisag

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460526
krokek70 skrev:Det tror inte jag, skillnaden är att skruvdragaren kan laddas från ett uttag, var finns det i röjskogen eller storskogen.


Vid traktorn, kojan, fyrhjulingen eller bilen?

Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460548 Vill man vara miljövänlig och såga sånt som batterisågarna klarar så finns ju svans.
Inte mycket som är miljövänligt med ett batteri.

Det lär ta ett bra tag innan sågarna klarar en dag i fällning..

Avatar Fallback

Re: Echo 58V batterisag

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460550 Bensinsågarna klarar en timme ungefär.

Användarvisningsbild

Re: Echo 58V batterisag

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460753 Då får du nog uppsöka en verkstad.

Det är nog inte riktigt samma sak och tanka en såg o ladda batteri.
Att få en batterisåg att gå kontinueligt en dag är kostsammare och krångligare än att bara fylla på vätskor.

Detta är lite som att gå tillbaka till 29-30'talet då de använde elsåg och generator i skogen.

Ser man det ekonomist eller miljömässigt ör det inte försvarbart idag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).