Före och efter jobbet

En Jätte bra vecka... nope

13 inlägg 4987 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

En Jätte bra vecka... nope

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30355 vet ej om denna tråden hamnar på rätt ställe men....

hur som helst, månda morron vaknar morsan av att en bil står å nöter på startmotorn (bor i lägenhet) kikar ut å ser 2 dönickar försöka starta min fars L200... far ut i kallingarna me kameran i högsta hugg å "knäpper" flera ASFINA bilder på 2 häpna skurkar som fortfarande nöter på för att få igång bilen... ser farsan... springer till flyktbilen å drar iväg järnet, samtidigt som far lugnt fortsätter att dokumentera me digitalkameran :lol:
polisen tillkallades å försök att leta reda på bovarna gjordes i närheten utan resultat. poliserna var dock impade av min fars fotokunskaper, medans farsan påstår att han knappt såg ett skit pga att brillorna låg kvar inne vid sängen 8)... som vanligt välkända skurkar som inte åkte fast denna gånge heller som det verkar :( de enda som blev var att far fick låset sönderbrutet å en bil som är helt sönderslagen invändigt å sen att det var klantskallar syntes efter som bilen har så kallad imobilizer eller va tusan de heter (det berättade bärgarn) som gör att du måste ha nyckeln nära tändningslåset för att det ska funka... å det nu när det är semester å bilen behövs när det ska göras den årliga storservicen på skördaren....

Sen på månda kväll var det min tur... kommer åkande med Valmet 2105 i lagom fart.... å mjooooop... så nöp motorn..... ner me kopplingen å fundera va som hände men släpper upp den för att se om den lossnar å visst gör den det, å startar, men tokryker... körde den till verkstad i går där det konstaterades att en ventil på 6ans cylinder gått av å ramlat ner i cylindern... så ny blir det renovering... billigt? :oops: :lol: nästan så man börjar grina, å då är det mitt i högsesongen....

Det känns som det är en fredan den 13e hela denna veckan 8)



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30358 Trisst med traktorn.
Handla denna i stället....

http://www.blocket.se/vi/16723785.htm?ca=18_s&last=1

228hk Jänkare JD !!

Vissa dar suger... Allt ska krabba, jäklas, gå sönder mm mm.
Vet av egen erfarenhet...

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30381 "Lagen om alltings jävulskap", drabbar tydligen inte bara mig vissa dagar. :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#30382 Var glad sa dom, det kunde blivit värre. Och det var jag och det blev det.

Fritt översatt fr engelska: Smile they said, it could be worse. So I did and so it was.

8)

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30679 Hade ni ingen hagelbössa i huset i huset att skrämma tjuvarna med :lol:

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30710
valmet901 skrev:Hade ni ingen hagelbössa i huset i huset att skrämma tjuvarna med :lol:



Jovisst fanns det men trot eller ej men polisen rekomenderade basebollträ... kunde va till stor nytta tydli :lol: 8) gen

   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30716
nutte skrev:
valmet901 skrev:Hade ni ingen hagelbössa i huset i huset att skrämma tjuvarna med :lol:



Jovisst fanns det men trot eller ej men polisen rekomenderade basebollträ... kunde va till stor nytta tydli :lol: 8) gen


Synnd att dom kromade baseboll (träna) i alu förbjöds.
Skulle vilja ha en i min bil.....

Användarvisningsbild
totte  
#30727 "Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad", sade den dåvarande seriefiguren Socker-Conny (av Joakim Pirinen)

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#30756
Henrik K skrev:
nutte skrev:
valmet901 skrev:Hade ni ingen hagelbössa i huset i huset att skrämma tjuvarna med :lol:



Jovisst fanns det men trot eller ej men polisen rekomenderade basebollträ... kunde va till stor nytta tydli :lol: 8) gen


Synnd att dom kromade baseboll (träna) i alu förbjöds.
Skulle vilja ha en i min bil.....



man får ju inte ha bara ett baseboll trä i bilen för det klassas som vapen men släng in en tennisboll så är det lungt :)

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30763
valmet901 skrev:Hade ni ingen hagelbössa i huset i huset att skrämma tjuvarna med :lol:


Oj-Oj!.

Sådant kan sluta med att den "stackars" busen gör en motanmälan, (om han åker fast), för olaga hot mm, och då kan även vapenlicenserna ryka all världens väg.
Det Svenska rättssystemet är "skräddarsytt" för buset,,,, inte för ärliga och hårt arbetande skattebetalare som försöker skydda sig själv och sin egendom.

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30764
totte skrev:"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad", sade den dåvarande seriefiguren Socker-Conny (av Joakim Piinen)


en halvmeter vattenslang, den svarta hårda typen som man gräver ned, med ett handledssnöre i ändan kan vara ett effektivt men mildare alternativ.

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#30766
Ernst skrev:
totte skrev:"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad", sade den dåvarande seriefiguren Socker-Conny (av Joakim Piinen)


en halvmeter vattenslang, den svarta hårda typen som man gräver ned, med ett handledssnöre i ändan kan vara ett effektivt men mildare alternativ.


stor fet elkabel eller bredbands kabel funkar jävligt fint:)

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30811 en halv meter 1"slang med kopplingar funkar oxå

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).