Verkstan

Bygga vindruta te fyrhjuling

5 inlägg 3811 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bygga vindruta te fyrhjuling

stektlök  
#419672 Tjena forumsfolket !
Höste är här å jag har börjat frysa på mina dagliga turer på quadden ! Nicht gut !
Vill nu bygga en egen vindruta som monteras fast med 4 skruvar på min frontlåda.
Frågor:
Behöver den va lika hög som ja ä sittandes ?
Bredd nere å uppe ?
Behöver den böjas ?

Jag tänkte svetsa egen ram av järn i formen av ett L ungefär och sen låta glasmästarn sätta dit en ruta. Sedan om det behövs skruva på ett järn så inte skiten lossnar :)
Nu är min förhoppning att ni mekare å vindruteexperter kunde komma med lite råd innan jag kör igång för att minska lite på antalet fel på prototypen :mrgreen:
Mvh



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bygga vindruta te fyrhjuling

opekka  
#419677 Jag köpte en vindruta av originalmodell till min Polaris Forest Sportsman när jag handlade den för 4-5 år sedan. Fästs med klämkopplingar på styret. Är lagom hög för att rymmas in under kåpan på bilsläpet (klämmer någon centimeter i höjd). Ger dugligt vindskydd och kostade 1500 spänn.

Med några småinköp och anlitande av glasmästare kanske det inte blir så många sparade kronor att bygga eget.

Googlade lite och hittade något motsvarande här: http://www.motorhuset.com/webshop/?pgid=859&pid=10295

Användarvisningsbild

Re: Bygga vindruta te fyrhjuling

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419679



Hittade denna brutala grej på Ebay, så vore väl enklast att göra?
Det behöver ju inte böjas onödigtvis

Avatar Fallback

Re: Bygga vindruta te fyrhjuling

stektlök  
#419680 Mkt intressant slurfi. Ser riktigt smidigt ut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bygga vindruta te fyrhjuling

axwell  
#419722 Kanske inte så elegant som den @Slurfi tipsade om. På min ATV skulle den rutan göra det svårt att ha någonting på det främre lasträcket vid fullt styrutslag.

Här en mindre och enklare ruta som har större chans att få plats trots lasträcket. Kolla först på din ATV om det finns nån ledig plats för fästena på styret.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ti ... rtId=82644

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).