Motorsåg och handhållet

Husqvarna 244rx

5 inlägg 5739 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 244rx

Torbjörn Johnsen  
#395077 Dags att skrämma igång gamla bettan för lite grästrimning. Välbehövligt! :mrgreen:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 244rx

Torbjörn Johnsen  
#395078
ImageUploadedByskogsforum forum1465206850.439718.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 244rx

Torbjörn Johnsen  
#395079 Det gick att trimma men tomgången hög... Tjuvluft? Någon som vet vart man kan beställa insugspackningen i nätshop?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 244rx

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395137 http://www.skogsverktyg.se/ kanske. Har ingen överblick över webshopparna men tror jag köpte delar till min 244:a där. Vevaxeltätningar, förgasarpackningar mm
Man ska ju handla lokalt men det är så bekvämt på kvällen att web-shoppa. Butiken är stängd när man är ledig och annars ska man åka dit för att beställa/ hämta.

Sist köpte jag från Kina/E-bay en koppling till en 272:a som jag ska testa på mitt hembyggda el-sågverk. Tänkte att ser det ut att funka får jag köpa riktiga grejor senare. Men det var skit. Godset i kopplingen var sprucket redan vid paketöppnandet. Det ser rätt ut men materialet är nog vad-som-helst.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 244rx

Torbjörn Johnsen  
#395144 Tack @Orsa! Jag testar om de har en sådan packning.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).