Traktorn i skogen

Halvband

3 inlägg 3486 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Halvband

Anton k  
#389888 I vintras köpte jag en Ösabyggd Boxer med 69kran o skogshytt o grejer. insteg bakifrån med hela hyttsidor. dock satt det inga halvband på den. Däckdimisionen är 16,9-30 alltså rätt låga som jag gissar kan passa till halvband. Tror ni det är möjligt att hitta halvband någonstans? På blocket har jag inte sett på år o dar, det är väl eventuellt om det ligger nån utrustning i någon lada någonstans. Jag är lite för ung för att ha varit med när dom var aktiva i skogen, så jag har dålig koll på om det är något o leta efter heller eller om det räcker med kedjor det lilla som kommer köras med den. Efter sitter en stor Rottnevagn, hur den här kombon har kommit fram är för mig en gåta men det har säkert körts ut en hel del kubik genom åren.
Den första operationen blir annars att byta tätningar i vridcylindrarna o hoppas att ytterrören inte är dåliga invändigt.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Halvband

Vardon  
#389889 Har en vän som har Ösa Boxer med halvband. Tror inte de kommer använda halvbanden, jag skickar honom länken om de vill sälja banden.

Finns bilder på maskinen på detta forum nånstans, vacker som få och skrämmer barnen så fort de ser den.

Avatar Fallback

Re: Halvband

Anton k  
#389896 Det skulle va väldigt snällt om du ville det.
Jag har inga fästjärn eller mellanhjul heller så det är komplett utrustning som är intressant. Spaken i hytten till att spänna banden är kvar iaf. alltid något!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).