ATV och UTV i skogen

Tomgång Arctic cat

5 inlägg 6630 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tomgång Arctic cat

Böckersboda  
#364318 Hur justerar jag tomgången på en Arctic cat 550 s h1? Stannar lätt då jag vinschar.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Tomgång Arctic cat

weldion  
#364337
Böckersboda skrev:Hur justerar jag tomgången på en Arctic cat 550 s h1? Stannar lätt då jag vinschar.


På förgasaren skall det sitta en cirka 15 cm lång "stång" med en liten ratt på slutet av den. Skruva den i klockriktningen så skall tomgångsvarvet öka. Låt den gå på tomgång en stund först så den blir varm bara.

Avatar Fallback

Re: Tomgång Arctic cat

Böckersboda  
#364651 Ok! Detta är en EFI. Ska kolla hur det ser ut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tomgång Arctic cat

weldion  
#364684
Böckersboda skrev:Ok! Detta är en EFI. Ska kolla hur det ser ut.


Det skall finnas en nollställningsmöjlighet för tomgångsvarvsinställningen. Ha fyrhjulingen helt avstängd, håll gasreglaget helt intryckt (full gas), vrid på tändningen och ha den igång i 15 sekunder (inte igång med motorn), stäng av tändningen (fortfarande med full gas), när fyrhjulingen är helt avstängd släpp gasen, vrid igång tändningen i 15 sekunder igen och stäng av. Det skall nolla inställningen på en EFI.

Användarvisningsbild

Re: Tomgång Arctic cat

weldion  
#364688 Sedan så kan det vara så att tändstift kan behöva bytas eller spridare som behöver rengöras.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).