Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Agria Drabant gearkasse

8 inlägg 8170 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Agria Drabant gearkasse

bjorngf  
#345428 Jeg har problem med gearkassa til Drabanten. Den er ca 70 modell med MAG motor18 hester. Pinjongen er utslitt. Er på jakt etter reservedeler, eventuelt om noen vet om disse kan kjøpes nye eller lages på et verksted.
1444374030_image.jpeg




   TS
Användarvisningsbild

Re: Agria Drabant gearkasse

Fredrik Reuter  
#345447 Hej,
Ja, den såg inte helt fräsch ut...
Personligen kan jag inte hjälpa dig tyvärr men jag hoppas någon på skogsforum kan komma med tips!

Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Agria Drabant gearkasse

beronius  
#345475 Det är nog samma drev som i Agria 2800, 3800 eller Drott som den heter i Norge

Avatar Fallback

Re: Agria Drabant gearkasse

beronius  
Användarvisningsbild

Re: Agria Drabant gearkasse

Muschroomagic  
#420218 Jag har en en skogsbasen i delar komplett med motor, växellåda osv. enda som är trasigt är växelhjulet 1.2.3 och jag har inte bestämt mig än om jag ska sätta ihop den eller sälja alla delar.

Avatar Fallback

Re: Agria Drabant gearkasse

JOLOF  
#420436 Hm! Kan tänka mig att bygga om min DRABANT till en SKOGSBAS om Du vill sälja delarna. 🧠
Lyckas inte få till mina momentkopplingar. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Agria Drabant gearkasse

Muschroomagic  
#421678 Då har du också ett helt reservdelslager sedan med en komplett fungerande motor osv.
Allt beror förstås på om jag får ut så att jag inte går back för mkt.

Avatar Fallback

Re: Agria Drabant gearkasse

JOLOF  
#421747 Mja.. Vill inte kalla det reservdelslager. Drabanten står helt komplett så när som på momentkopplingarna. Men hur jag än skruvar får jag inte kopplingarna att hamna inom godkända värden på fram och back samtidigt. :oops:
Leker med tanken att bygga en egen bakdel med en bakaxel från ngn pickup. Midjestyrt och drivning från uttaget som i dag driver winschen.
Men jag vill ju inte sabba en kulturhistorisk relik... :???:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar