Små skogsmaskiner och övriga maskiner

klättrande boggie?

8 inlägg 6032 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

klättrande boggie?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25213 Åt vilket håll ska en sån vara längre? Alltså.. hmm.. jag klistrar in en bild så får ni säga om den är monterad rätt eller fel.



   TS
Avatar Fallback
coeng  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25218 fel den långa fram

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25221 Lite som jag trodde. Det är inte mitt ekipage på bilderna men jag har gjort samma fel på min vagn :-/

   TS
Avatar Fallback
Bucketman  
#25238 Ååååh faaan... då har ja fel på min vagn också... :lol:

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25249 Nej nej ni har inte satt boggin fel, ni har anpassat era kärror för mycket backning... :)

Användarvisningsbild

Re: Du skall skifta sida!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99804
trislc skrev:I "Skogsbrukarens Handbok, Virkestransport med jordbrukstraktorn" beskrivs hur en bra skogskärra bör vara utrustad; .


Fick tipset om boken från dig :smile: . Har fått hem den från biblioteket idag, står massor med bra för småbrukare som jag, i den. Rekommenderas starkt! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re:

#Pontus#  
#99812
Defender skrev:Nej nej ni har inte satt boggin fel, ni har anpassat era kärror för mycket backning... :)

haha ja så kan de ju åxå vara :grin:

Avatar Fallback

Re: klättrande boggie?

SAKO75  
#99851 Min gamla vagn är också förskjuten bakåt, men boggiens upphängningspunkt är även förskjuten nedåt på ett profilrör under "boggieprofilen" för ännu bättre framkomlighet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).