Skördare

Dsp4000

5 inlägg 2936 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dsp4000

Swall9  
#338558 Tänkte höra om det är någon som har en fungerande DSP4000 dator liggande.[WHITE SMILING FACE]



   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp4000

gylto  
#340985 Hej. Dom växer inte på träd precis :grin: Hur går det med datorjakten? Är själv på jakt efter DSP4000 datorer, hela som trasiga, lagar en del själv och behöver ha några på hyllan. Vad är det för fel på din?

Avatar Fallback

Re: Dsp4000

Swall9  
#343735 Det visade sig att det var mer eller mindre brott på plus matningen, så när den blev bytt så fungerar det ut till aggregatet. Sedan märkte jag upp samt bytte ut alla kablarna ute i aggregatet. Så allt fungerar, förutom matarhjulen som rycker till lite. Hade lös ventilerna och gjorde rent dem och bytte ut en där nedre tätningar var trasiga, monterade igen och provkörde men de uppförde sig på samma sätt som innan. Mätte strömmen till spolarna och det var strax över 2 volt, på fram och samma på back? Någon som vet vad den ska ligga på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp4000

gylto  
#344481 Mätte du mellan kablarna eller mellan en i taget och jord? och var det i opåverkat läge? annars är det för låg spänning, på 2 volt orkar inte en magnetventil dra, 12 V ska det nog vara.

Avatar Fallback

Re: Sv: Dsp4000

Swall9  
#344644 Yes, nu är det fixat. Det löste sig med en ny knappsats till KGK terminalen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).