Sågverk (mindre)

Hyvelpriser

5 inlägg 4076 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hyvelpriser

ThommE  
#337403 Tjenare.
Hur ser hyvelpriserna ut kring er? jag försökte googla runt lite men folk verkade inte vara så intresserade av att skriva ut vad dom tar.
tex 45*95 kostar allt från 0,90 till 3,50 kr/lm.
själv tar jag ca 1,50kr+Moms, men det känns som att jag hyvlar för billigt..
Upplys mig, hur mycket brukar ni ta betalt? och tar ni betalt för ställpriser av hyveln?



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Hyvelpriser

Träförädlare  
#337575 Jag kör med en 360 o jag tar 2,50 inkl moms o postningen man borde nog ha en extra timpris för mindre poster för postningen tex hyvla 50 löpm o postningen tar 30min då har man ju ingenting för postningen. Skulle kunna tänka mej att hyvlingen på störreposter kostar 2kr/löpm o 0,50kr/köpm för postningen.

Användarvisningsbild

Re: Hyvelpriser

Camwood  
#338059 Trädförädlare ! Vad är en 360 ? Jag vet inte vilken storlek det är på era hyvlerier men att ta betalt för hyvling med löpmeterpriser är nog bara för större produktionshyvlerier!! med stora volymer typ 20 000-100 000 lpm per dag :???: Ta betalt med timtid i stället för du måste ju få betalt för den faktiska tiden du lägger ned på din kund. Att hyvla virke korrekt är svårt därför så kan man ta betalt därefter typ 800 kr tim + moms för hyvling och 800 kr per postning + moms tex, Stålslipning 1500 kr + moms per profil plus ca 50 kr per cm stål + moms tex,

Avatar Fallback

Re: Hyvelpriser

Träförädlare  
#338245 Ursäkta mej en Morten eller snarare en logosol 360 visst man lär ju fundera över prissättningen o kika på vad konkurrenterna tar. Nu är det inte många som hyvlar här omkring vad jag vet så är det bara 2 förutom jag.

Avatar Fallback

Re: Hyvelpriser

skogshasse  
#338246
Camwood skrev:Trädförädlare ! Vad är en 360 ? Jag vet inte vilken storlek det är på era hyvlerier men att ta betalt för hyvling med löpmeterpriser är nog bara för större produktionshyvlerier!! med stora volymer typ 20 000-100 000 lpm per dag :???: Ta betalt med timtid i stället för du måste ju få betalt för den faktiska tiden du lägger ned på din kund. Att hyvla virke korrekt är svårt därför så kan man ta betalt därefter typ 800 kr tim + moms för hyvling och 800 kr per postning + moms tex, Stålslipning 1500 kr + moms per profil plus ca 50 kr per cm stål + moms tex,


jag har samma åsikt att man ska ta betalt per timme sen kan man diskutera vad timpenningen ska ligga på för nivå

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).