Skördare

Rottne 5000

5 inlägg 4326 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne 5000

Ante5000  
#334611 Jag har nyss köpt en Rottne 5000 med väldigt lite timmar som jag har tänkt använda till en del gallringar och eventuellt slutavverkning av inte så grov skog. Är den ett bra alternativ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 5000

Fredrik Reuter  
#334614 Hej,
Tja, det är väl för sent att svara på nu... :wink:

Jag tror säkert att det är bra skördare för dig. Den borde klara både gallring och slutavverkning beroende på aggregat, vad sitter på den?
En av de första skördarna jag körde var en 5005 ( @Masterchief gamla, se liknande trådar här nedan).

Lycka till och lägg gärna upp bilder på den här i tråden (många vill vi ha... :D ).

Användarvisningsbild

Re: Rottne 5000

Ante5000  
#334712 Det sitter ettEGS 600 B på den!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 5000

Fredrik Reuter  
#335082 Ok! Det är kanske inte det mest lämpliga i klen första gallring, men det kommer säkert gå bra!

Lägga gärna upp lite bilder på både maskin och aggregat, det är det nog inte bara jag som skulle gilla!

Användarvisningsbild

Re: Rottne 5000

Ante5000  
#335480 Jag ska ta bilder och lägga ut här förstås men just nu är det lite tjockt om man säger!
Jag kan iallafall berätta lite om "pärlan".
Det är en 1995 års maskin som trots den höge ålder bara har gått ( motor 6815 timmar, transmission 4100 timmar) allt i övrigt fungerar och all dokumentation om maskinen finns.

Ante 5000

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).