Gallring

Hur mycket ska jag ta betalt

2 inlägg 2916 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur mycket ska jag ta betalt

Skogen i boden  
#320576 Har haft ett skogsbolag som skärmställt ett björkbetånd åt mig . I traktdirektivet skrevs det in att ca 500 m dike som jag snitslat upp skulle kalhuggas minst en maskinbredd på minst en sida för dikesrensning i sommar . Det har de inte gjort och maskinerna är flyttade så jag måste ta ett snack med inköparen om han eller jag ska se till att det huggs . Misstänker att han vill leja mig till det , frågan är vad ska man ta för besväret ? Är björk ca 15-20 cm grov inte särskilt tätt . De har huggit 40 mfub ved åt mig ska man kvitta mot den huggningskostnaden eller ska jag ha mer betalt ? Det tragiska är att dessa 500 m diken är fördelat på tre st efter ett av de har de lagt stickvägen parallelt men lämnat ca 5 m mot diket blir rätt glest efter upphuggning av diket !! Ska jag kompenseras för det på nåt vis



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket ska jag ta betalt

Åke Nilsson  
#322199 Begär lika mycket som flyttkostnaden för skotare+ skördare !!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).