Inomgårdsmaskiner

Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

7 inlägg 3609 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

Singeluffe  
#311728 Som rubriken säger, någon som vet hur flottören skall stå? Tack på förhand!



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

totte  
#311732 Du har väl den ringformiga flottören om det är en 8 hp B&S. Den skall vara parallell med lockets undersida.

Float_adj.JPG

Användarvisningsbild

Re: Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

Singeluffe  
#311733 Tack Torsten!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

Singeluffe  
#311735 Alltså, för att få det hela klart för mig. Vända upp och ner. Justera blecket så att flottören är paralell med den tänkta "vågräta" linjen i det stängda läget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

totte  
#311755 Ja, så står det i min verkstadshandbok. Tror i och för sig inte det är kritiskt på tiondelarna precis. När du har igång den sen så justerar du gången med ställskruven.

Ett tips, om du håller på med motorn så ta av det lilla locket över ventillyftarna och kolla spelet. Det har en tendens att sjunka med tiden, sätena sätter sig i cylindermetallen. Bör vara 0,15 för insug och 0,25 för avgas.

Användarvisningsbild

Re: Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

Singeluffe  
#311759 Tackar! Nu går den perfekt! Jävlar vilken kraft det är i denna fantastiska lilla motor! 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flottörhöjd Gilson 8hp snöslunga

totte  
#312331 Så bra! Jo det är bra vrid i dom, förkrigskontruktion som det är. Kanske inte det mest bränslesnåla, men funkar för det mesta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).