Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Tvätta vid minusgrader?

4 inlägg 3776 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tvätta vid minusgrader?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#307126 Vågar man tvätta nu när det är 5-6° kallt?
Maskinen är så jäkla skitig men vet inte om det blir problem sen. Dörrar osv... Har hetvatten men ingen stans å ställa den varmt så det torkar till..



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Tvätta vid minusgrader?

Fredrik Reuter  
#307133 Hej,
Är man försiktig så kanske det går.
Om inte annat om du du varmkör den så den blir varm i både motor, hytt, arbetshydraulik och transmission.

De gånger jag själv gjort det så har jag haft fördelen av att maskinen kunnat stå i varm verkstad över natten.

Men det finns säkert någon som prövat, kommentera gärna isåfall.

Användarvisningsbild

Re: Tvätta vid minusgrader?

anersimyra  
#307135 uppstår problem vid minusgrader efter regn kanske man ska vara försiktig med tvättning i kylan.. :geek: .. :smile:

Avatar Fallback

Re: Tvätta vid minusgrader?

jannee  
#307142 Har maskinen IGÅNG medan du tvättar, därefter kör du den tills den torkat eller vattnet fruset till, gör du så lär den även fungera nästa gång du behöver den. Dörrar låter du efter tvätten stå öppna till allt vatten torkat/frusit.
Tvättat lastbilen i 20 graders kyla därefter kört den direkt ut ur tvätthallen och allt har därefter fungerat perfekt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).